مدیرکل انجمن اولیا و مربیان مطرح کرد:

انتشار ۱۰عنوان کتاب متناسب با نیازهای خانواده‌ها/ تاکید بر مشارکت خانواده‌ها در سند تحول بنیادین

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۱۲:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۸۹۵۴
انتشار  ۱۰عنوان کتاب متناسب با نیازهای خانواده‌ها/ تاکید بر مشارکت خانواده‌ها در سند تحول بنیادین
نورعلی عباسپور با اشاره به تاکید آموزش و پرورش بر مشارکت خانواده ها گفت: سند تحول بنیادین به حضور و مشارکت خانواده‌ها تاکید کرده لذا اساسنامه جدیدی با مشارکت نخبگان علمی، تدوین شده که در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و به زودی تصویب می‌شود.

به گزارش برنا؛ نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در آیین «گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان»، که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه خانواده، جایگاه مهمی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، زیرا یکی از عرصه‌های مهم تعلیم و تربیت خانواده است و باید بین معلمان، مربیان و خانواده، تعامل دوسویه ایجاد شود.

وی با بیان ایفای نقش انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه، افزود: در تمام نظام‌های آموزشی رابطه بین خانه و مدرسه یکی از مسائل اصلی است و ما در این هفته در تلاشیم تا به این امر بیشتر از گذشته توجه کنیم.

عباسپور ادامه داد: تحولات روزافزون در عرصه‌های مختلف و افزایش آگاهی خانواده‌ها باعث شده است در روش‌های گذشته تجدید نظر کرده و ساز و کارهای جدید و مشخصی را برای پاسخگویی به نیازهای تربیتی، برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: معتقدیم مشارکت خانواده‌ها بسیار ارزشمند است و برای جلب این مشارکت‌ها اقدامات بسیاری انجام شده است؛ از جمله این اقدامات، بازنگری در آیین نامه اجرایی مدارس و نقش اولیا و مربیان به عنوان رکن اصلی مدرسه است.

وی گفت: در سند تحول بنیادین حضور و مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش تأکید شده است. لذا اساسنامه جدیدی با مشارکت نخبگان علمی، تدوین شده که در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و به زودی تصویب می‌شود.

عباسپور افزود: انجمن اولیا و مربیان در دوران کرونا اقدامات ارزشمندی انجام داد. یکی از این موارد دستیار بودن آنان در کنار معلمان است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۰میلیون نفر از آموزش مجازی و حدود ۲۰۰هزار نفر نیز از خدمات مشاوره استفاده کرده‌اند و ۶۰دوره آموزشی برگزار شده است. همچنین توانستیم ۱۰عنوان کتاب متناسب با نیازهای خانواده‌ها را منتشر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز