سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس در گفت‌وگو با برنا:

درخواست سه کشور خارجی برای خرید واکسن کووپارس/ لزوم استفاده از واکسن های پروتئین بیس برای استفاده دُز بوستر

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۹:۲۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۹۳۳۳
درخواست سه کشور خارجی برای خرید واکسن کووپارس/ لزوم استفاده از واکسن های پروتئین بیس برای استفاده دُز بوستر
سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: سه کشور برای خرید این واکسن با موسسه رازی ارتباط برقرار کردند همچنین یکی از این کشورها تقاضای 50 میلیون دُز کرده است و یک کشور اسلامی نیز تقاضای همکاری کرده است.

محمدحسین فلاح مهرآبادی، سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: تاکنون 5 وجه واکسن کووپارس تولید شده که هر وجه تولید شده برای تست های کنترلی داخل موسسه رازی و سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

او با بیان اینکه 5 وجه واکسن تولید شده همگی تحت کنترل است، همچنین کنترل های دو وجه اولی انجام شده، افزود: حدود یک میلیون و نیم دُز واکسن آماده داریم که سازمان بهداشت و درمان می تواند تحویل بگیرد و تزریق کند.

فلاح مهرآبادی ادامه داد: تست یک میلیون دُز واکسن کووپارس نهایی شده است و تست های وجه های بعدی نیز آغاز شده است. در مجموع تولید نهایی ما در 5 وجه، حدود 5 میلیون دُز است.

او با اشاره به اینکه تنها واکسن هایی که می تواند به عنوان واکسن بوستر برای تمام واکسن ها استفاده شود واکسن های پروتئین بیس است و این واکسن ها باید مقدار آنتی ژن کمتری داشته باشند که التهاب ایجاد نکنند، گفت: طبق  اظهار نظر سازمان غذا و دارو برای استفاده از واکسن رازی و فخرا به عنوان دُز بوستر؛ باید گفت تنها واکسنی که می تواند، برای بوستر مورد استفاده قرار گیرد واکسن رازی است.

سخنگوی پروژه واکسن رازی افزود: مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس در مرحله اول و دوم به طور کامل تمام شده است و اطلاعات آن به سازمان غذا و دارو تحویل داده شده است  که این گزارشات حاکی از ایمنی زایی نزدیک 80 درصد است.

او با بیان اینکه  تا این لحظه 17 هزار نفر این واکسن را تزریق کردند، همچنین 6 تا 7 هزار نفر دُز دوم خود را دریافت کردند و تا این لحظه مشکل خاصی دیده نشده است، تصریح کرد: مطالعه پیش بالینی واکسن رازی به  بهترین مجلات ارسال شده است و منتظر جواب داوران هستیم همچنین مقاله مطالعه فاز یک واکسن کووپارس آماده شده است و به ژورنال ها ارسال شده است.

فلاح مهرآبادی افزود: سه کشور برای خرید این واکسن با موسسه رازی ارتباط برقرار کردند همچنین یکی از این کشور ها تقاضای 50 میلیون دُز کرده است و یک کشور اسلامی نیز با ما تقاضای همکاری کرده است.

انتهای پیام/4

نظر شما
پرونده ویژه