وزیر علوم به ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۱۱:۲۸:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۹۴۸۸
وزیر علوم به ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد
جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور وزیر علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش برنا؛با دستور این جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اکثریت آراء اعضای این شورا به عنوان ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد.

در این جلسه سعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول گفت: ان شاالله خداوند ما را پیرو سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) قرار دهد. خدمت دکتر زلفی گل و اعضای جدید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها خیر مقدم عرض می‌کنم.

او افزود: واقعیت این است که توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کار‌های مهمی در محیط دانشگاه‌های کشور در حوزه فرهنگ و سلامت محیط فرهنگی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه می‌توان انجام داد؛ بنابراین ریاست وزیر محترم علوم بر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، این زمینه را فراهم خواهد کرد تا با همکاری جامعه دانشگاهی کار‌های مفید و مثبت صورت گیرد. درحقیقت یکی از گلایه‌هایی دوره قبل از شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها این بود که ما بر ماموریت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تمرکز کمتری داشته‌ایم. به حوزه آموزش و پژوهش و یک سری از حوزه‌هایی که ستاد نقشه جامع علمی هم در آنجا ماموریت دارند، ورود می‌کنیم، اما درواقع در این شورا، بحثمان محیط فرهنگی دانشگاه‌های کشور و هم حوزه علوم پزشکی و حوزه وزارت علوم و هم دانشگاه آزاد اسلامی است.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: خوشبختانه جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی هم پیگیر کار‌های شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و قادم مقام آن هستند لذا ظرفیت‌هایی موجود که این کار را راهبری می‌کند و حجم کار تنها بر روی دوش وزیر علوم نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز