رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با برنا خبرداد:

لزوم به‌کارگیری روانشناسان برای بهبود شرایط کاری تکنسین‌های اورژانس

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۰۵:۳۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۹۹۶۳
لزوم به‌کارگیری روانشناسان برای بهبود شرایط کاری تکنسین‌های اورژانس
یحیی صالح طبری گفت: باید حتما در کنار تکنسین های اورژانس روان شناسان وجود داشته باشند که مشکلات روانی و کاری را مدیریت کنند و نشاط تکنسین های اورژانس نیز مورد توجه قرار گیرد.

یحیی صالح‌طبری، رئیس اورژانس تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: تنوع مأموریت های اورژانس به قدری بالا است که هر مأموریت یک مورد جدید برای ما به حساب می آید.

صالح طبری افزود: هر مورد جدید می‌تواند یک نکته جدیدی داشته باشد که با ثبت نکات بیمار قبلی متفاوت باشد.

رئیس اورژانس تهران افزود: کار اورژانس بسیار سخت است و تا زمانی که به همراه تیم اورژانس مأموریت نروید نمی‌توانید سختی کار آن‌ها را به دقت تشریح کنید چراکه آن‌ها در صحنه‌های تصادفات و درگیری وجود دارد و همان لحظه بالای سر بیمار حاضر می‌شوند و هر کدام از این‌ها می‌تواند لطمه روحی به تکنسین‌های اورژانس وارد کند.

صالح‌طبری با اشاره به اینکه  حضور روان‌شناس در کنار اورژانس لازم است و با این موضوع موافق هستیم، گفت: باید حتما در کنار تکنسین‌های اورژانس روان‌شناسان وجود داشته باشند که مشکلات روانی و کاری را  مدیریت کنند و نشاط تکنسین‌های اورژانس نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اورژانس تهران تصریح کرد: باید روانشناسان خبره، کاربلد و آشنا به فن کار در کنار اورژانس حضور داشته باشند البته ممکن است ما روان‌شناسان زیادی داشته باشیم؛ به طور مثال روان‌شناس ورزشی در حوزه ورزشی می‌تواند کارآمد باشد و در حوزه‌های دیگر نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

او درباره حضور روان‌شناسان در کنار تکنسین‌های اورژانس آمبولانس‌ها برای آرام کردن شرایط حادثه دیدگان در مأموریت‌ها گفت: این حوزه و حضور چنین روان‌شناسی جزو مأموریت‌های اورژانس کشور نیست چراکه اورژانس 123 (اورژانس اجتماعی) سازمان بهزیستی چنین امری را پشتیبانی می‌کند و ما تنها می‌توانیم به تکنسین‌های اورژانس خدمات روان شناسی ارائه کنیم.

او با بیان اینکه اورژانس کشور با اورژانس بهزیستی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده که اگر در مواردی آن‌ها نیاز به خدمات ما پیدا کردند در کنارشان حاضر شویم، تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم برای سپردن کارهای تخصصی به هر کدام از اورژانس‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز