مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری مطرح کرد:

نوسازی ۴۲۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۱:۴۹:۴۳
کد خبر: ۱۲۴۹۹۸۲
ضامنی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۲۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش برنا؛ مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: امیدواریم در مبحث نوسازی تاکسی ها فرسوده تا پایان سال جاری بتوانیم به هدف نوسازی ۱۰ هزار تاکسی برسیم و این تعداد تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شود.

او گفت: از ابتدای شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی (سال۱۳۹۵) طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می شوند، و اکنون بیش ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده اند که این عدد تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید.

ضامنی ادامه داد: در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی خودروهای تحویلی شامل سمند و پژو ۴۰۵  است ویکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در زمینه استفاده کنند.

او تصریح کرد: در زمینه تامین تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری برخی شهرها برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی اعلام آمادگی کردند براین اساس با مشارکت شهرداری های برخی از کلان شهرداری این تسهیلات را اعطا می کنند.

ضامنی خاطرنشان کرد: شهرداری برخی شهرها برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی از محل منابع شهرداری در بانک‌ها نسبت به ارائه تسهیلات ۹۰ اقدام کردند که براین اساس با مشارکت شهرداری‌های تهران، اصفهان و مشهد راننده‌ها با استفاده از تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی، فرایند نوسازی را انجام می‌دهند.

او تاکید کرد: در حال حاضر هم در برخی کلان شهرهای دیگر به صورت اندک برای ارایه تسهیلات با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها هماهنگی لازم در جهت پرداخت تسهیلات نوسازی تاکسی ها فرسوده انجام شده است و این موضوع هم اجرایی شده و به بانک های عامل ابلاغ شده است.

ضامنی ادامه داد: این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹درصد و با باز پرداخت ۶۰ماهه است.

 نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد چند سال توقف از سال ۱۳۹۵ آغاز شد، اما در مسیر اجرا به علت برخی مشکلات اقتصادی از جمله افزایش قیمت همچنان کند پیش می رود و در در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این چند ساله شاهد توقف چند باره نوسازی بودیم که با تدابیر اتخاذ شده دوباره این روند فعال شد.

اکنون ۳۱۸ هزار تاکسی در کشور و بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی هم در تهران فعال هستند و مسافران را جابه جا می کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه