میوه های جادویی پاییز را بیشتر بشناسید

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۸:۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۰۰۴۰
میوه های جادویی پاییز را بیشتر بشناسید
متخصصان تغذیه می‌گویند میوه‌های پاییزی دارای خواص بی شماری برای بدن انسان هستند.

به گزارش برنا؛ پاییز با تمام زیبایی هایش فرا رسیده است. پاییز فصل میوه‌های رنگارنگ و مواد غذایی مختلفی است که طبیعت به انسان هدیه می‌دهد. به همین دلیل متخصصان تغذیه می‌گویند انسان با مصرف مواد غذایی پاییزی می‌تواند سلامتی بدن خود را تضمین کند.

یک مطالعه در سال گذشته میلادی نشان داد افراد گیاهخواری که از رژیم غذایی غنی از آجیل ها، سبزیجات و سویا بهره می‌گیرند در خطر کمتری برای ابتلا به سکته مغزی قرار دارند. تحقیقات دیگری در سال ۲۰۱۷ نشان داد مصرف روزانه ۱۰ واحد میوه و سبزیجات می‌تواند مانع از مرگ زودرس ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار انسان در جهان شود.

در این مطلب به میوه‌های پاییزی و خواص آن‌ها می‌پردازیم:

۱- بلوبری: گرچه این میوه در تابستان می‌رسد، اما برخی انواع آن در پاییز نیز وجود دارد. هر یک فنجان بلوبری حاوی نزدیک به ۲ گرم فیبر است که باعث تقویت سلامت دستگاه گوارش می‌شود. فیبر خطر بروز سرطان روده بزرگ و رکتوم را کاهش می‌دهد؛ همچنین تحقیقات نشان داده است مصرف روزانه یک فنجان بلوبری باعث کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی می‌شود.

۲- سیب: یک سیب معمولی حاوی ۴.۵ گرم فیبر است که باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود؛ همچنین آنتی اکسیدان پلی فنول به وفور در این میوه وجود دارد که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و خطر بروز سرطان را کاهش می‌دهد. ویتامین C موجود در سیب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۳- گلابی: این میوه دارای سطح مناسبی از فیبر است به طوری که مصرف یک گلابی معمولی ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می‌کند. ویتامین C و پتاسیم موجود در این میوه به تقویت کارکرد سلول‌های بدن کمک کرده و باعث بهبود عملکرد بافت‌ها و ماهیچه‌های قلب و بدن می‌شود.

۵ میوه جادویی پاییزی با خواص منحصر به فرد/ منتشر نشود

۴- کرنبری: فیبر و ویتامین C به وفور در این میوه وجود دارد؛ همچنین آنتوسیانین‌های موجود در کرنبری یک آنتی اکسیدان قوی است که آسیب‌های وارد شده ناشی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و استعمال دخانیات را خنثی می‌کند.

۵- کدو تنبل: بتاکاروتن، ویتامین A، منیزیم، پتاسیم، و فیبر به وفور در کدو وجود دارد. ویتامین A موجود در این میوه باعث تقویت سلامت چشم می‌شود و پتاسیم موجود در آن به تنظیم فشار خون بدن کمک می‌کند.

نظر شما