رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

از ظرفیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌مند نیستیم

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ - ۱۱:۰۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۰۲۹۴
از ظرفیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌مند نیستیم
سلاجقه گفت: امروزه متاسفانه ما از ظرفیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به رغم وجود پتانسیل‌های فراوان در اقصی نقاط کشور بهره‌مند نیستیم.

به گزارش برنا؛ «علی سلاجقه»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دراین مراسم که در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد گفت: محیط زیست باید در تمامی زوایا و سطوح الگو باشد. 

معاون رئیس جمهور گفت: یکی از رویکردهای حوزه انرژی کشور استفاده از انرژی‌های نو از جمله انرژی باد وانرژی خورشید است. امروزه متاسفانه ما از ظرفیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به رغم وجود پتانسیل‌های فراوان در اقصی نقاط کشور بهره‌مند نیستیم. 

رئیس سازمان محیط زیست کشور در ادامه تصریح کرد: کشورهای اتحادیه اروپا با وجود اینکه خودشان آلودگی‌های فراوانی برای کره زمین بوجود آورده‌اند، اما به ما درخواست خریداری مولد‌های انرژی‌های پاک را میدهند. 

علی سلاجقه تاکید کرد: ما باید اول ازخودمان الگوسازی را شروع کنیم و با توجه به جایگاه حاکمیتی بخش‌های مختلف اجرایی کشور را به این امر مهم ترغیب کنیم. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: ۲۵ پاسگاه و اداره حفاظت محیط زیست استان در راستای اصلاح الگوی مصرف و استفاده صحیح و بهینه ازانرژی و فرهنگ‌سازی در استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر و مزیت‌های طبیعی استان، این کار در دستور کار قرار گرفت و امروز با حضور مقام محترم عالی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به بهره برداری رسید. 

تورج همتی افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در سطح ادارات و پاسگاه‌ها علاوه بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و کاهش گازهای گلخانه‌ای و گرمایش زمین ورفع کمبود مشکلات محیط بانی‌ها موثرباشد. 

هوشمندسازی واحد‌های تابعه و تعدادی از پاسگاه‌های محیط بانی به دوربین حفاظتی مدار بسته

تورج همتی افزود: ادارات حفاظت محیط زیست واحد‌های تابعه و تعدادی از پاسگاه‌های حفاظتی محیط زیست استان از طریق نصب دوربین مداربسته هوشمندسازی شدند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فاز اول تجهیزات دوربین مدار بسته به همراه تجهیزات وابسته با اعتباری بالغ بر چهارمیلیارد و پانصد میلیون ریال خریداری و نصب و راه اندازی شد. 

همتی در افتتاح این پروژه گفت: در راستای برقراری امنیت، کنترل و نظارت پاسگاه‌های محیط بانی استان، تعدادی از پاسگاه‌های محیط بانی و واحد‌های تابعه استان مجهز به دوربین مداربسته شدند. 

او افزود: زیرساخت‌های مناسب و داشتن پاسگاه‌های محیط بانی مجهز یکی از مسائل مهم حفاظت محیط زیست استان است. 

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی تیوان درگز

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پاسگاه محیط بانی تیوان در پارک ملی تندوره واقع درشهرستان درگز پس از مرمت و بازسازی بصورت آنلاین توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردراین مراسم افتتاح و به بهره برداری رسید. 

تورج همتی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی در حوزه محیط زیست طبیعی پتانسیل‌های بالایی دارد، گفت: پارک ملی تندوره از نظر جمعیت‌های حیات وحش یکی از زیست بوم‌های حیات بخش استان است و حفظ زیستگاه و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و تخریب محیط زیست در این منطقه ضرورت دارد، تصمیم گرفته شد این پاسگاه محیط بانی فعال، دراین منطقه تعمیر، مرمت و احیا شود. 

همتی با بیان اینکه پاسگاه محیط بانی تیوان درسردترین نقطه استان واقع شده و در سرتاسر زمستان یخبندان وسرمای بسیار زیادی وجود دارد افزود: این ساختمان در دهه‌های گذشته برای کنترل و حفاظت از گونه‌های ارزشمند این منطقه به بهره برداری رسید و اکنون پس از گذشت ۳۳ سال از ساخت این پاسگاه محیط بانی، بدلیل شرایط نامناسب و فرسودگی نیاز به بازسازی و مرمت داشت، که نهایتأ با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ششصد میلیون ریال با رعایت کلیه استاندارد‌های لازم مرمت و بازسازی شد. 

او افزود: پاسگاه محیط بانی ایوان در حال حاضر یکی از مجهزترین پاسگاه‌های حفاظتی در سطح کشور است و کارکردهای حفاظتی پارک ملی تندوره را تقویت می‌نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز