یک کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با برنا:

پیامبر اکرم بهترین الگو برای جوانان است/ تغییر سبک زندگی جوان امروز با هجوم فرهنگ غربی/ تربیت اسلامی یک شبه حاصل نمی‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۲ - ۰۵:۳۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۰۹۶۰
پیامبر اکرم بهترین الگو برای جوانان است/ تغییر سبک زندگی جوان امروز با هجوم فرهنگ غربی/ تربیت اسلامی یک شبه حاصل نمی‌شود
حجت الاسلام محمدی گفت: قرآن کریم پیامبر اکرم را به عنوان بهترین الگو معرفی کرده است همچنین اهل بیت و افرادی که از نظر اخلاق و رفتار به پیامبر شبیه هستند بهترین الگو برای جوانان هستند.

حجت الاسلام رضا محمدی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره بهترین الگو برای جوانان، گفت: قرآن کریم پیامبر اکرم را به عنوان بهترین الگو معرفی کرده است همچنین اهل بیت و افرادی که از نظر اخلاق و رفتار به پیامبر شبیه هستند بهترین الگو برای جوانان خواهند بود.

او با اشاره به اینکه یکی از اخلاق‌های پیامبر این بود که توجه بیشتری به جوانان داشتند، گفت: پیامبر اکرم به نوجوانان و جوانان، بهای زیادی می‌دادند و همواره به دنبال فرمانده‌های جوان بودند و از این رفتار پیامبر باید از دو جهت درس گرفت یکی اینکه بزرگترها ببینند که پیامبر نسبت به جوانان چه می‌کردند و جوانان باید ببینند پیامبر از آنها چه خواسته است. در کل رفتار پیامبر الگوی خوبی برای ماست.

حجت الاسلام محمدی درباره راه‌های رهایی جوانان از آسیب‌اجتماعی، بیان کرد: چند قدم در این خصوص باید برداشته شود قدم اول آگاهی بخشی به جوانان، بصیرت افزایی است. همه باید در فضای مجازی فعال باشیم و در این فضا که جوانان حضور دارند آگاهی افزایی و بصیرت افزایی صورت می گیرد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه دولتمردان و دغدغه مندان باشد و برنامه‌های مناسبی را در این خصوص برای جوانان داشته باشند چراکه خطرهای زیادی جوانان را تهدید می‌کند و دشمن به دنبال این است که جوانان را در غفلت و بی خبری نگهدارند و به موضوعات پست سوق دهند.

او ادامه داد: تاکید به ورزش همگانی داریم چراکه ورزش‌های سالم انرژی جوان را تخلیه کرده و برای موارد منفی انرژی صرف نمی‌کنند همچنین تسلط بر نفسشان افزایش پیدا می‌کند علاوه بر این جوانان بدن سالمی دارند و جامعه نیز سالم خواهد بود به همین منظور باید برای ورزش‌های همگانی فکر اساسی شود.

این کارشناس مذهبی افزود: قدم بعدی این است که باید برای عبادات اجتماعی مثل اعتکاف‌ها، سفرهای زیارتی و ... برنامه ریزی شود همچنین در مدارس و دانشگاه‌ها باید از کارشناسانی بهره مند شد تا به سوالات  و شبهات جوانان پاسخ دهند چراکه جوانان سوالات زیادی دارند به همین منظور باید برنامه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی درباره تغییر سبک زندگی جوانان، تصریح کرد: فقط سبک زندگی فقط جوانان نکرده است بلکه یک موج فرهنگ غربی به میان مردم وارد شده و آن‌ها را از سبک زندگی ایرانی_اسلامی دور کرده است و این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی ما رخنه کرده و باید یک جهاد فرهنگی صورت گیرد تا به فرهنگ اسلامی بازگردیم و این فقط مشکل جوانان نیست و تمام مردم این مشکل را دارند.

او با اشاره به اینکه  در همین دوره که تکنولوژی پیشرفت کرده است می‌توانیم از فرهنگ اسلام بهره مند شویم، افزود: با استفاده از فرهنگ اسلامی می‌توانیم در اخلاق، رفتار و سبک زندگی جوانان تغییراتی را ایجاد کنیم و این باید یک دغدغه همگانی برای تمام افراد باشد و در تمام بخش‌های مختلف زندگی اسلام را لحاظ کنیم.

این کارشناس مذهبی گفت: تربیت اسلامی، موضوعی نیست که یک شبه حاصل شود شخصیت در سن جوانی شکل گرفته است به همین دلیل باید از قبل از تولد، دوران بارداری و بعد از تولد مطابق برنامه‌های اسلام عمل کنیم. اسلام تربیت فرزند را به 3 تا 7 سال تقسیم بندی کرده است و برای هر دوره آموزش‌هایی را در نظر گرفته است اگر مطابق دستورات اسلام فرزندانمان را تربیت کنیم به بهترین نحو رفتار کرده ایم.

انتهای پیام/4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز