بیشترین تصادفات پایتخت در کدام اتوبان ها اتفاق می افتد؟

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۱۴:۴۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۲۲۸۲
بیشترین تصادفات پایتخت در کدام اتوبان ها اتفاق می افتد؟
سردار حمیدی در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان در حوزه های مختلف شهر تهران پاسخ داد .

به گزارش برنا؛ در شهر تهران میانگین بین 1500 تا 2000 تصادف داریم و گاهی بالاتر  وپایین تر هم داریم که بعضا خسارتی  وجرحی و فوتی دهستند . 

او گفت : در سال حدود 600 نفر ما کم و بیش تصادفات فوتی داریم که عدد درشتی است و با اقداماتی  که صورت گرفته و داده ایم روند کاهش تصادفات را تداوم داده ایم و تصادفات در شهر تهران از 1040-1050 نفر در اوایل دهه نود رسیده به 600 نفر و نزدیک به 40 -50 درصد در طول یک دهه علیرغم اینکه سفر ها افزایش پیدا کرده و تعداد خودروها و موتوره بیشتر شده ولی تصادفات ما کاهش پیدا کرده است . 

او افزود : دو سال گذشته هم تصادفات ما کاهشی بوده است و این شش ماهه نیز کاهش داریم ولی ما به این قانع نیستیم و همچنان جای کار دارد و جمعی  تصمیم بگیریم و اینکه فردی  و احساسی تصمیم بگیریم دردی را درمان نخواهد کرد . 

او گفت : بیشترین علل تصادفات در شهر تهران عدم توجه به جلو 44درصد ،  عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه 23 درصد و مابقی  عدم رعایت حق تقدم ،  و سرعت در بزرگراهها ، اصلی  و فرعی ها ، استفاده از تلفن همراه تصادفات با عابرین در شب و صحبت با سرنشینان را شامل می شوند و دلایل تصادفات است .

او در خصوص استفاده از مسیریاب ها هم گفت : به مسیریابهای داخلی برای آنکه تقویت بشوند طرح های ترافیکی  و محل های حادثه خیز را به آنها داده ایم و آنها در سامانه و سیستم خود بارگزاری کرده اند و راننده قبل از آنکه به این محل ها برسد اطلاعات را می گیرد از جمله پلیس محل حادثه خیز  و همه را به آنها داده ایم که بتواند به مردم هوشیاری  و آگاهی بدهد و مردم انتخاب مسیر درست داشته باشند و دقیقا نقش موثری دارد در کاهش تصادفات ، کاهش ترافیک و پیشگیری از خیلی  موارد دیگر . 

سردار حمیدی بیان کرد: تهران در جاهایی الان پارکینگ شده است و خودرو را مثلا در معابر شمالی پارک می کنند و به محل و به مناطق پایین دست می روند و  با اتوبوس کار خود  را انجام می دهند هم طرح ترافیکی نیست هم از خودرو استفاده کرده اند و یک فضایی که برای عموم مردم است در بحث پارک خودرو را اشغال کرده اند و به نسبت منطقه حساب کنید که این خودرو چه فضایی از آن منطقه را اشغال کرده است و ارزش ریالی چه میزان می شود . 

او گفت : بخش حمل و نقل عمومی ، پارکینگ ها ، هزینه های پارکینگ ها ، تنظیم ساعات ادارات تنظیم ساعات طرح ترافیک ، کاهش سفرهای ضروری ، اینها یک پک کامل است و اینها می تواند به انضباط  و کاهش ترددهای ما در آینده کمک نماید . 

سردار حمیدی افزود : شماره گذاری خودروهای جدید ، شماره گذاری خودروهای دیزلی در شهر تهران مگز شهر ما آلوده نیست  چرا انجام می شود و چرا خودروهای دیزلی شماره گذاری می شود  بخاطر اینکه می بایست در حمل و تقل جواب مردم را بدهیم و چون حمل نقل ما پاسخگو نیست و حمل و نقل ما سوخت فسیلی مصرف می کند و برقی نیست و ریل روی زمین نیست و ریل زیر زمین هزینه زیادی دارد و کار فقط شهرداری نیست و حتما باید دولت به آن کمک کند و اینها با کمبود منابع مواجه می شوند وباعث افزایش خودروی شخصی ، افزایش شماره گذاری و افزایش تردد با خودروهای دیزلی در ناوگان حمل و نقل عمومی  که می شود ترافیک و آلودگی هوای ما و این وضع اگر ادامه داشته باشد بهبود کیفیت زندگی را در شهر تهران شاهد نخواهید بود .

او گفت : اگر نبود طی سال های گذشته اقداماتی که در حوزه بزرگراهها کمربندی ها تونل ها زیرگذر ها و غیره رسما تهران باید 10 سال گذشته قفل می شد و پیش بینی آن که رییس راهنمایی تهران گفتند که ترافیک تهران اسفناک است و الان چقدر جمعیت داریم  وشده 13 میلیون جمعیت شناور و خودرو و موتورسیکلت ما شده 8 میلیون و اگر نبود اقدامات هندسی  و مترو و این دست کارها رسما ترافیک تهران در بیست سال گذشته قفل می شد و لی کارها کافی نیست و با قوت ادامه داشته باشد . 

سردار حمیدی گفت : در جلسه ای  که دیروز به همین منظور با نمایندگان محترم مجلس داشتیم بحث محیط زیست و هوای پاک بود که  حمل و نقل پاک الزاماتی  دارد که بخشی از آن صنعت و قانون و تسهیلات است و همه آنها باید برنامه ریزی جدی  داشته باشند که ان شائ الله ما در آینده آلودگی که ناشی از آلودگی هست به صفر برسد .

او ادامه داد : ما می توانیم آلودگی هوا را با یک مکانیزم مشخص برطرف کنیم و ترافیک تهران را بهبود ببخشیم که اینها نیاز به یک سری الزاماتی دارد . 

او گفت : ما خودروها را بر اساس معاینه فنی بررسی می کنیم و هر خودرویی با هر سن و سالی در سطح شهر می تواند تردد کند به شرط داشتن معاینه فنی و این قانون است . 

او بیان کرد : بیشترین تصادفات ما در حوزه بزرگراهی است و بزرگراه امام علی  ع و بزرگراه آزادگان جز این موارد هستند و این دو بزرگراه که شمالی جنوبی هستند و بزرگراه آزادگان که کمربندی هست بیشترین سهم تصادفات دارند و شب ها تصادفات را در این محل ها بیشتر داریم بویژه با عابرین و کارتن خواب ها بیشترین بحث تصادفات را داریم .

او گفت : در بحث ترک فعل ها این موضوع به دولت بازمی گردد و در ادوار گذشته سهم ناوگان عمومی که باید پرداخت می شده را پرداخت نکرد و روی دست دولت جدید ماند که با توجه به شرایط باید برنامه ریزی نمایند و آنچه که ما در شهر تهران شاهد هستیم نه کوتاه مدتی برطرف  می شود و نه سابقه کوتاه مدتی دارد و باید اقدامات ما جدی تر شود و باید به آن سرعت دهیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز