یزدانمهر در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

در پی طرح دولت مردمی، ۱۶۰ هزار نفر از مددجویان در نوبت دریافت مسکن هستند/ عملیات ساخت ۳۴ هزار واحد مسکونی دیگر طی سال جاری

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۰۴:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۲۸۶۰
در پی طرح دولت مردمی، ۱۶۰ هزار نفر از مددجویان در نوبت دریافت مسکن هستند/ عملیات ساخت ۳۴ هزار واحد مسکونی دیگر طی سال جاری
معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: در طرحی که دولت مردمی در خصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن در دستور کار قرار دارد، 160 هزار نفر از مددجویان پشت نوبت دریافت مسکن، صاحب مسکن می‌شود.

ذوالفقار یزدانمهر، معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی، در خصوص آخرین وضعیت مسکن مددجویان بهزیستی، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی جهشی در حوزه مسکن برای مددجویان خود داشته است، گفت: در طرحی که دولت مردمی درخصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن در دستور کار قرار دارد، 160 هزار نفر مددجویان در نوبت دریافت مسکن، صاحب مسکن می‌شوند.

او با اشاره به اینکه از این تعداد 120 هزار مددجو ساکن در شهرها و 40 هزار مددجو ساکن در روستاها هستند، افزود: این برنامه 4 ساله است، تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد و کمک های بلاعوض صورت می‌گیرد. همچنین مددجویان بهزیستی از هزینه‌های صدور پروانه، حق انشعابات، گاز و خدمات نظام مهندسی معاف هستند و زمین رایگان برای‌شان لحاظ می‌شود.

یزدانمهر ادامه داد: این واحدها در شهرهای زیر 100 هزار نفر و روستاها با محوریت بنیاد مسکن و در شهرهای بالای 100 هزار نفر با محوریت وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی تصریح کرد: از ابتدای تشکیل سازمان بهزیستی تاکنون 143 هزار واحد مسکونی برای مددجویان واجد شرایط تامین شده و عملیات ساخت 34 هزار واحد مسکونی دیگر در سال جاری صورت می‌گیرد که بخش عمده ای از آن تحویل داده خواهد شد.

او با بیان اینکه تعهد سازمان بهزیستی براساس برنامه و بودجه تحول سالی 7 هزار و 600 واحد بوده است، اضافه کرد: سال گذشته 16 هزار و 900 واحد را تحویل دادیم امسال نیز بخش عمده‌ای از آن 34 هزار واحد تحویل داده خواهد شد.

یزدانمهر با اشاره به اینکه در حوزه مسکن تمرکز زیادی برای مسکن خانوادههای بالای دو معلول داشتیم، گفت: 14 هزار و 300 واحد با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز انجام شد که تا امروز 11 هزار و 600 واحد را تحویل جامعه هدف داده شده و 2 هزار و 700 در دست ساخت است و برای تحویل هزار و 400 از این واحدها 29 میلیارد تومان کمک بلاعوض از ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت داشتیم.

معاون امور مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به طرح مسکن خانوارهای بالای دو معلول، بیان کرد: در این طرح 140 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای شهری و تا 85 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای روستایی لحاظ شده که این کمک‌های بلاعوض توسط بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

او خاطرنشان کرد: 100 میلیون تومان وام بهسازی و نوسازی در روستای زیر 25 هزار نفر به صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت 20 ساله توسط بنیاد مسکن نیز به مددجویان بهزیستی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز