سرپرست آموزش و پرورش خبر داد:

شنبه، زمان تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس ابتدایی

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۱۰:۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۳۰۷۲
شنبه، زمان تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس ابتدایی
کاظمی گفت: الگوی بازگشایی مدارس از ابتدای آبان پایه گذاری شده است و از ۱۵ آبان هم مدارس دوره متوسط دوم بازگشایی می شوند.

به گزارش برنا؛ علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مدیران مناطق آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: سامانه های آموزش و پرورش در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم را مدیریت می کند و به حد ثبات آموزش مجازی رسیده ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما از معلمی که به نیازهای اولیه خود محتاج است نمی توانیم انتظار تحول داشته باشیم امیدواریم در این دوره طلایی به جایگاه و منزلتی در کشور برسیم که یک معلم بدون محتاج بودن در جامعه زندگی کند؛ هم برای آموزش و پرورش و هم برای معلمان این یک درد بزرگ است که یک مدرس یک سال حق الزحمه خود را دریافت نمی کند.

او تصریح کرد: فرآیند و الگوی بازگشایی مدارس از ابتدای آبان ماه پایه گذاری شده است تا مدیران و معلمان خود را آماده کنند همچنین از ۱۵ آبان مدارس دوره متوسط دوم بازگشایی می شوند و مدارس دوره متوسط اول در اواخر آبان یا اوایل آذر بازگشایی خواهند شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: تقریبا صد درصد معلمان واکسینه شده اند همچنین نزدیک به ۷۴ درصد دانش آموزان مشمول نیز واکسن تزریق کرده‌اند.

او  ادامه داد: بازگشایی حضوری دوره ابتدایی هم شنبه در دستورکار بررسی در ستادملی کرونا قرار گرفته است. تابع تصمیمات و سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم.

کاظمی درباره مشکلات ناشی از توزیع نامناسب کتب درسی نیز گفت: بخشی از چالش‌هایی که در زمینه کتاب‌های درسی با آن مواجه بودیم به سامانه سیدا بازمی‌گشت که اکنون رفع شده است اما باید یک مرتبه بررسی و بازبینی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا آخرین توانی که داریم تلاش می‌کنیم و از حرکت باز نمی ایستیم گفت: هفته آینده جلسه‌ای پیرامون تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام برگزار خواهد شد؛ همچنین باید برای چهارسال آینده الگوی دقیقی برای ساماندهی نیروی انسانی داشته باشیم. با مجلس رایزنی کردم که میزان خرید خدمات را دو تا سه برابر افزایش دهیم.

او افزود: در دستورکار داریم که فضای های آموزشی را در کشور گسترده تر کنیم که این موضوع علاوه بر مدارس شامل فضاهای آموزشی تفریحی نیز می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: فرآیند کتب درسی دارای مشکلات و چالش هایی است که در برنامه های وزارت آموزش و پرورش هست که باید فرآیند جدیدی برای آنها تشکیل شود.در سه حوزه باید در وزارتخانه فعال تر و با برنامه تر شویم که شامل رفاهیان، نیروی انسانی است.

او تصریح کرد: باید کسری نیروی انسانی در کشور به طور کامل در وزارت آموزش و پرورش از بین برود که در همین راستا اقداماتی را انجام داده ایم که وزیر بعدی از مهر ماه سال آینده با ۷ هزار نیروی جدید مواجه خواهد شد.

 

نظر شما