چشمه آب گرمی که تا تهران ۲ ساعت فاصله دارد!

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۲۲:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۲۵۳۱۸۶
چشمه آب گرمی که تا تهران ۲ ساعت فاصله دارد!
رینه از شهرهای استان مازندران است که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن مسافران را کنجکاو بازدید می‌کند.

به گزارش برنا؛ شهر رینه بیشتر بدلیل طبیعت زیبا، چشمه آبگرم و نزدیکی به قله دماوند معروف است. رینه در استان مازندران، ۹۰ کیلومتری شهرستان آمل در بخش لاریجان قرار دارد که گاه رینه، لاریجان نامیده می‌شود. رینه شهری کوهستانی است که در دامنه‌های جنوب و جنوب شرقی قله مرتفع دماوند واقع شده است. از نزدیک‌ترین مناطق به رینه، شهر پلور در غرب به فاصله ۲۱ کیلومتری و روستای آبگرم در فاصله ۶ کیلومتری از آن است. رینه تا تهران ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و در شرایط عادی جاده میتوان حدودا دو ساعته به آن رسید و یک‌روزه از این منطقه زیبا بازدید کرد.

 

جاذبه رینه

چشمه آبگرمی در رینه واقع شده که حاوی گوگرد است. آبگرم گوگردی رینه پذیرای مسافرانی است که برای درمان، آب‌تنی و بهره از خواص آب چشمه به آن‌جا می‌روند. بوی گوگرد آبگرم رینه در فضای شهر به مشامتان می‌رسد. این منطقه دارای استخر عمومی و حمام آبگرم است. شناخته‌شده‌ترین آن ها حمام شاه عباسی است که از دوره قاجار تابحال به قعالیت خود ادامه می‌دهد. علاوه بر این، آبگرم چشمه با لوله‌کشی به درون بیشتر سوئیت‌ها و خانه‌های رینه آورده شده است که مسافران میتوانند با اجاره این سوئیت‌ها به طور خصوصی از آبگرم رینه استفاده کنند.

 

هزینه استفاده از آبگرم سوئیت‌ها معمولا به صورت ساعتی و با توجه به تعداد مسافران محاسبه می‌گردد. در فصل‌های صعود به قله دماوند، در رینه کوهنوردان ایرانی و خارجی بسیاری را می‌بینید که در رفت و آمد هستند. این گروه کوهنوردانی هستند که در حال رفت یا برگشت از قله دماوند از مسیر یال جنوبی هستند.

 

سایر جاذبه‌های گردشگری رینه

از دیگر جاهای دیدنی رینه می‌توان به امامزاده محمد طاهر در ۵۵۰ متری غرب رینه اشاره کرد. همچنین دخمه سنگی کافر کلی که سوراخ‌های دست‌کند قدیمی در دل کوه است و در مسیر جاده هراز از پلور به آمل قرار دارد. دشت لار نیز در ۴۲ کیلومتری شمال غرب رینه قرار دارد که در خرداد ماه پوشیده از شقایق‌ است. از سوغات رینه، میتوان عسل‌های آویشن و گون را نام برد که پرطرفدار است.

 

چگونه به رینه برویم؟

برای رفتن به رینه از تهران، از طریق جاده هراز، پس از پشت سر گذاشتن امام‌زاده هاشم و پلور، به آب اسک می‌رسید که در فاصله ۱۰ کیلومتری از رینه قرار دارد. مسیر دیگر از طریق پلور پس از گذر از رستوران بزرگ روگلی در اولین دوربرگردان به سمت تهران در میدان پلور، مجسمه کوهنورد طلایی رنگ شما را به رینه و همچنین دشت لار راهنمایی می‌کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز