رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

شاهد تغییر شکل تهدیدات به شکل حملات سایبری هستیم

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۱۰:۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۳۶۸۲
شاهد تغییر شکل تهدیدات به شکل حملات سایبری هستیم
سردار جلالی گفت:شاهد تغییر شکل تهدیدات نسبت به گذشته مانند حملات سایبری هستیم بنابراین تغییر سلاح و تغییر راهبرد دشمن از حمله نظامی به خاطر افزایش قدرت بازدارندگی ماست که سبب شده، دشمن خیال جنگ مستقیم را از سر بیرون کند چون به قدرت بازدارندگی ما واقف است.

به گزارش خبرنگار برنا؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل در این سازمان، گفت: شهدای بسیاری از دانش آموزان در دوران دفاع مقدس وجود داشتند که حس کردند بزرگ شدند و می توانند در مقابل تهدیدهای کشور مقاومت کنند.

او افزود: دانش آموزان قهرمانان بزرگی در طول تاریخ بودند که شجاعت را از ابتدا تا حال داشته اند.

سردار جلالی بیان کرد: امسال شاهد قهرمانی شهید علی لندی بودیم که در یک حادثه آتش سوزی با شجاعت و ایثار به همسایگان خود کمک کرد.

او ادامه داد: دفاع امر فطری و ذاتی است که در زندگی بشر نهادینه شده تا چنانچه آدمی در برابر حمله و تهدیدی قرار گرفت، بتواند از خود دفاع کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: دفاع انواع و اقسام مختلفی دارد، گاهی از جنس حمله متقابل است، گاهی اختفا و استتار. در دین مبین اسلام نیز دفاع امری مقدس و واجب عنوان شده است.

سردار جلالی با اشاره به اینکه پدافند یک واژه ایرانی مترداف دفاع است که به زبان ساده، دفاعی که در آن اسلحه نباشد، دفاع یا پدافند غیرعامل گفته می‌شود، اضافه کرد: زمانی سلاح‌ شمشیر و نیزه و تیر و کمان بود و متناسب با آن ابزار دفاع نیز سپر و مانند آن بود اما همزمان با پیشرفت بشر، تکنولوژی ساخت سلاح نیز تغییر کرد، بنابراین نوع سپر و وسیله دفاعی نیز باید تغییر کند؛ چرا که اگر ابزار دفاعی متناسب با نوع تهدید نباشد، آسیب پذیر خواهیم شد.

او ادامه داد: در پدافند غیرعامل به منظور جلوگیری از آسیب پذیری همواره باید یک گام از تهدید جلوتر باشیم و قدرت دفاعی خود را متناسب با تغییر تهدیدات روز به روز تقویت کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: شاهد تغییر شکل تهدیدات نسبت به گذشته از تهدیدات سخت مانند جنگ مستقیم به سمت تهدیدات نوین مانند حملات سایبری هستیم. بنابراین تغییر سلاح و تغییر راهبرد دشمن از حمله نظامی به خاطر افزایش قدرت بازدارندگی ماست که سبب شده، دشمن خیال جنگ مستقیم را از سر بیرون کند چون به قدرت بازدارندگی ما واقف است.

سردار جلالی افزود: قدرت بازدارندگی نظامی ایران حاصل تلاش های شهدایی همچون شهید طهرانی مقدم، شهید کاظمی و شهید حاج قاسم سلیمانی است که با خستگی ناپذیری و پشتکار، این توان بازدارندگی را به ارمغان آوردند.

//انتهای پیام:5

نظر شما