سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

کمبود ۱۰۰۰ نفر نیروی آتش نشان در شهرداری تهران

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۴:۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۴۴۲۶
کمبود ۱۰۰۰ نفر نیروی آتش نشان در شهرداری تهران
نادعلی با اشاره به کمبود 1000 نفر نیروی آتش نشان در شهرداری تهران، گفت: در حال حاضر سازمان آتش نشانی 5253 نفر نیروی عملیاتی دارد این در حالی است که باید تعداد نیروها بیش از 6000 نفر باشد.

به گزارش برنا؛  علیرضا نادعلی در جلسه امروز شورای شهر تهران طی تذکری نسبت به کمبود نیروی انسانی در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران روزانه حدود 300 عملیات(حریق و حادثه) در پایتخت انجام می دهد. یکی از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه 133 ایستگاه آتش نشانی در تهران وجود دارد و باید به طور متوسط در هر ایستگاه ۴۵ نفر نیروی عملیاتی حضور داشته باشند این در حالی است که هم اکنون  در هر ایستگاه حدود ۳۱ نفر حضور دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی شهرداری تهران 5253 نفر نیروی عملیاتی دارد این در حالی است که باید این سازمان بیش از 6000  نفر نیرو داشته باشد.

به گفته نادعلی، در سال 1395 سازمان آتش نشانی با 120 ایستگاه 5234 نفر نیرو داشته  و در سال 1400 با 133 ایستگاه 5253 نفر نیرو دارد. با وجود توسعه ایستگاه  تعداد کمی نیرو جذب شده و تعدادی از نیروها هم بازنشسته شده اند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در ۵ سال آینده تعداد زیادی از نیروهای آتش نشانی بازنشسته خواهند شد و لذا به منظور پیشگیری از ایجاد مشکل در روند خدمت رسانی به مردم ضروری است تا نسبت به جایگزینی نیروی جدید اقدام لازم صورت بگیرد تامشکلی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.

او در ادامه گفت: مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران  طی نامه ای به شهردار وقت تهران (حناچی) خواستار جذب نیروی انسانی شد و تاکید بر کمبود نیروی انسانی کرد و در آن مقطع فقط مجوز 116 نیرو داده شده که جوابگوی نیاز سازمان نبود.

نادعلی تصریح کرد:  سازمان آتش نشانی در حال حاضر 116 نفر نیروی جدید(شامل ۱۰۰ نفر مرد و16 نفر زن که جذب اتش نشان زن برای اولین بار رخ داد) تا یک ماه آینده جذب خواهد کرد که این تعداد پاسخگوی کمبود نیروی انسانی نیست.

او از شهردار تهران خواست که در این دوره مدیریت شهری برنامه ریزی کنند تا این کمبود با افزودن حداقل ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی برای آتش نشانی برطرف شود.

عضو شورای ششم شهر تهران با ارائه پیشنهادی تصریح کرد:ترجیحاً می‌توان به دلیل اینکه شهرداری از زیادی نیرو رنج می برد، تأمین این نیرو با حفظ ضوابط و احصای ویژگی‌های لازم در درجه اول از داخل شهرداری و از نیروهای مازاد و در غیر این صورت از بیرون صورت پذیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز