عضو شورای اسلامی شهر تهران:

حمله سایبری به شبکه سوخت رسانی هشدار به همه دستگاه های کشور بود

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۴:۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۴۴۲۹
حمله سایبری به شبکه سوخت رسانی هشدار به همه دستگاه های کشور بود
قائمی گفت: حمله سایبری به شبکه سوخت رسانی کشور در هفته گذشته هشدار به تمام دستگاه های دولتی بود. بنابراین شهرداری باید نسبت به استقرار نظامات پیگشیری از نفوذ و خرابکاری در شبکه اطلاعاتی خود اقدامات لازم را انجام دهد و نیز نسبت به استقرا سند ISMS ، استاندارد ایزو 27001 و همچنین برنامه ریزی برای استقرار BCP/DRP اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش برنا؛ علی اصغر قائمی در نوزدهمین جلسه شورا گفت: ما در دومین روز هفته نکو داشت پدافند غیر عامل هستیم اما  این روزها صرفا برای بزرگداشت و  برگزاری مراسم نیست و  اصل قضیه یاد اوری به دست اندرکاران حوزه های مرتبط است برای اینکه حساسیت ها  نسبت به این حوزه را افزایش دهند.

او افزود: حادثه ای که در هفته گذشته اتفاق افتاد و موضوع آسیبی که به شبکه کارت سوخت رسید هشداری بود برای  همه دستگاه های  کشور که  باید حساسیت کافی داشته باشند.
 
او ادامه داد: در این راستا شهرداری تهران نیز می بایست  نسبت به استقرار نظامات پیشگیری  از  نفوذ و خرابکاری در شبکه اطلاعاتی اقدامات لازم را انجام دهند و نیز نسبت به استقرار  سند ISMS ، استاندارد ایزو 27001 و همچنین برنامه ریزی برای استقرار BCP/DRP .
 
 قائمی ادامه داد: باید در این حوزه اقدامات لازم صورت گیرد البته  از سال های پیش اقداماتی شروع شده  اما امروز باید این اقدامات جدی تر از قبل پیگیر شود. چرا که ضرورت توجه به این مسئله بسیار محرز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز