وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی:

برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل برنامه ریزی کرده ایم

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۱:۴۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۵۳۷۰
برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل برنامه ریزی کرده ایم
عبدالملکی گفت: در جلسه‌ی شورای عالی اشتغال برنامه‌ریزی لازم را برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام دادیم.

به گزارش برنا؛ حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره تاثیر مراکز فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال گفت: مرکز خودروی ۹ دی تخصصی است، این مرکز توانسته تعداد قابل ملاحظه‌ای تعمیرکار حرفه‌ای تربیت کند و در ارتقاء مهارت آن‌ها موثر واقع شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بر اساس سیاستی که در حوزه‌ی اشتغال داریم، می‌خواهیم مهارت‌های فنی و کسب‌وکار را توسعه دهیم. در ارزیابی که از وضعیت اشتغال و بیکاری داشتیم به این نتیجه رسیدم که بیش از ۸۵ درصد افراد بیکارند یا آن‌هایی که شغل مناسب ندارند افرادی هستند که مهارت ندارند. پس اگر مبحث مهارت را حل کنیم، بحث بیکاری، اشتغال رسمی و غیر رسمی و درآمد کم هم حل می‌شود.

عبدالملکی تصریح کرد: یک سیاستی که سازمان فنی و حرفه‌ای به تازگی شروع کرده است مسئله‌ی تعامل با صنایع بزرگ است. باید  پایگاه‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در جوار آن‌ها ایجاد شود تا هم نیازمندی‌های فنی و تخصصی مراکز صنعتی را تامین کنیم و هم کسانی که علاقه به یادگیری مهارت دارند به آنجا مراکز مراجعه کنند و این اتفاق با سرعت دارد انجام می‌شود.

او افزود: در جلسه‌ی شورای عالی اشتغال برنامه‌ریزی لازم را برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام دادیم. در ۶ ماهه اول امسال بر اساس آن چیزی که در سامانه‌ها ثبت شده، ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شده که با کمک دستگاه‌های مختلف مشغول تقویت این موضوع هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره‌ی انتصاب‌های حاشیه دار وزارت کار اظهار کرد: بیش‌ترین تعداد عزل و نصب‌ها در وزارت کار اتفاق افتاده و چندین نفر به دلایل مختلف عزل شدند و در دو هفته‌ی آینده گزارشی را از فساد در این مجموعه اعلام خواهیم کرد.

عبدالملکی ادامه داد: ما نیروهای انقلابی و کارآمد و دست پاک و مردمی را انتصاب کردیم و این نیرو‌هایی که خودمان انتخاب کردیم را دائما رصد خواهیم کرد،  اگر کوچک‌ترین اشکالی در کار آن‌ها پیش بیاید قطعا عزل می‌شوند. تیمی که شکل گرفته بسیار توانمند است و ثمره‌ی آن را در عملکرد آتی وزارت‌خانه خواهیم دید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز