متقاضیان واکسن آسترازنکا درخواست خود را ثبت کنند

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۰۹:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۵۷۵۳
متقاضیان واکسن آسترازنکا درخواست خود را ثبت کنند
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: افرادی که برای سفر به خارج از کشور به تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا نیاز دارند از روزهای آینده می‌توانند با مراجعه به دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش برنا؛ وزارت بهداشت روز چهارشنبه در اطلاعیه شماره ۵ خود تصریح کرد: افرادی که برای سفر به خارج از کشور به تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا نیاز دارند از روزهای آینده می توانند با مراجعه به دانشگاه های علوم پزشکی کشور درخواست خود را ثبت کنند.

در این اطلاعیه آمده است:‌ در هر دانشگاه علوم پزشکی کمیته سه نفره ای با مسئولیت بررسی درخواست ها وجود دارد که به افراد واجد شرایط دریافت این واکسن، ضمن اطلاع از عوارض تزریق واکسن یادآوری، یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا افزون بر واکسن هایی که قبلا دریافت کردند، تزریق می شود.

«البته تزریق واکسن های یادآوری بعد از اخذ رضایت از این افراد درخصوص عوارض احتمالی آن، صورت می گیرد.»

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، با توجه به اینکه بین دو نوبت واکسن یادآوری لازم است حداقل یک ماه فاصله وجود داشته باشد، از این رو افرادی که در آینده مسافرت خارجی دارند درخواست خود را در اولین زمان ممکن به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند.

 

نظر شما