مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با برنا:

تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان یکی از کارکردهای مدرسه است/ لزوم بررسی مفاهیم استکبار ستیزی در کتب درسی

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۰۵:۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۶۰۸۲
تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان یکی از کارکردهای مدرسه است/ لزوم بررسی مفاهیم استکبار ستیزی در کتب درسی
عباس سلطانیان گفت: روز 13 آبان تلاش می کنیم دانش آموزان با مفاهیم، ریشه های آن و پیامدهای آن آشنا شوند و به خوبی درک درستی از استکبار و اتفاقاتی که در این موضوع رخ می دهد، داشته باشند.

به گزارش برنا؛ روز دانش‌آموز در ایران مصادف با ۱۳ آبان است و علت نامگذاری این روز، واقعه کشتار ۵۶ نفر از دانش‌آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران تجمع صلح آمیز انجام داده بودند. در تقویم ایران، این روز به نام روز دانش آموز نامگذاری شده است. چنین روزی یادآور این است که هر سال توجه به مفاهیم استکبار ستیزی مورد ارزیابی قرار گیرد و برای گسترس و توسعه آن در میان نسل های آینده اقداماتی انجام شود.

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: یکی از ساحت‌های مهم تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده است، ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است.

او با بیان اینکه  یکی از کارکردهای مدرسه این است که دانش آموزان را در حوزه های سیاسی و اجتماعی آموزش دهد تا دانش آموزان با تاریخ کشورشان و اتفاقات مهمی که در کشور اتفاق افتاده است، آشنا شوند و تعریف‌های درستی از این اتفاقات داشته باشند، افزود: علاوه بر اینکه  در کتب درسی تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی  پرداخته شده است یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند آموزش درست به دانش آموزان داشته باشد حضور دانش‌آموزان در ایام الله بوده که در تقویم کشور ذکر شده است.

سلطانیان ادامه داد:  روز 13 آبان تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان با مفاهیم، ریشه‌های آن و پیامدهای آن آشنا شوند و به خوبی درک درستی از استکبار و اتفاقاتی که در این موضوع رخ می‌دهد، داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید بررسی شود که مفاهیم استکبار ستیزی در کتب درسی به میزان کافی در کتب درسی وجود دارد یا خیر.

او با اشاره به اینکه موضوع مفاهیم کتب درسی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کار شده است و همکاران ما در تألیف کتب درسی بر روی مسائل مهم کشور پرداخته اند، افزود: کتب درسی اغلب در فاصله زمانی چندساله مورد ارزیابی و بازنگری قرار می‌گیرد و اگر کارشناسان تشخیص دهند که مطالبی اضافه یا تغییر پیدا کند، در همه کتاب‌های درسی این اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز