کمره‌ای خبر داد:

جزئیات زمان بازگشایی مدارس/ بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۶۶۱۸
جزئیات زمان بازگشایی مدارس/ بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند
سرپرست آموزش و پرورش زمان بازگشایی مقاطع مختلف تحصیلی مدارس را اعلام کرد.

به گزارش برنا؛ علیرضا کمره ای سخنگوی وزارت آموزش و پرورش  در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو اظهار کرد: فاز جدید از بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان متوسطه دوم یعنی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم ۱۵ آبان ماه خواهد بود، بر اساس مصوبه جلسه نود و یکم که اخیراً برگزار شد دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم و دوره ابتدایی از آذرماه به سمت فعالیت حضوری خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه در مورد دانش آموزان متوسطه اول و دوره ابتدایی اول آذرماه بازگشایی معین شده است افزود: برای دانش آموزان متوسطه بر اساس مصوبه ای که مطرح شد، ۱۵ آبان ماه بازگشایی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس مطالعاتی که وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش داشتند،شرط بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس واکسیناسیون دانش‌آموزان نبود گفت: خوشبختانه تا دهم آبان ماه بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان که در سن ۱۲ تا ۱۸ سال هستند واکسینه شدند ، ۱۶ استان بالای ۹۰ تا ۹۹ درصد واکسن دانش‌آموزی را دریافت کردند، در ۱۱ استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد را داشتند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس شرایطی که داریم علی‌رغم اینکه شرط واکسیناسیون در پروتکل‌ها مقرر نشده اما واکسیناسیون با روند مناسبی پیش رفت و انشاالله به سمت کامل شدن هم پیش خواهیم رفت تصریح کرد: در شرایط کووید ۱۹ فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از ۹۵ درصد در کاهش موارد بستری و گسترش بیماری نقش دارد، استفاده از ماسک و فاصله گذاری دو اصل اساسی است تا جلوی شیوع بیماری را بتوانیم بگیریم.

کمرئی افزود: دیگری موضوع تهویه کلاس‌های درس است که برای هر دو زمان هم در شرایط گرمایش که سیستم گرمایشی استفاده می‌کنیم تصریح شده که چگونه عمل شود و در شرایط فعلی هم که تهویه کلاس ها چگونه باشد ضوابطی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فعلاً بناست افراد بالای ۱۲ سال واکسن را دریافت کنند، افراد زیر ۱۲ سال فعلاً در اولویت نیستند، ارتباط صددرصدی بین میزان واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی نیست، باید به افرادی که خطر بیماری در آن شدت بیشتری دارد توجه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز