در فرهنگسرای ارسباران صورت گرفت؛

برگزاری اولین نشست بانوان جریان ساز ایران

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۰۸:۴۶:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۶۸۶۶
برگزاری اولین نشست بانوان جریان ساز ایران
اولین نشست بانوان جریان ساز ایران دیروز با حضور جمعی از فعالان حوزه های مختلف علمی فرهنگی رسانه ای و فضای مجازی و کارآفرینان موفق در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش برنا، اولین نشست بانوان جریان ساز ایران در فرهنگسرای ارسباران با تلاوت ایاتی چند از کلام الله مجید توسط حنانه خلفی(نخبه ی فرهیخته ۱۴ ساله ی قرآنی)  آغاز، سپس مریم ماهور که مجری مراسم بود ضمن خیرمقدم از صباشکوری(مسئول گروه رُمَیصا وجهاد النسا) و تیم فعال شان برای معرفی شان دعوت کردند.

اعضای این گروه هریک مختصری از فعالیت‌ها و خدمات جهادی خود رادر این مدت یکساله بیان کرده و خاطر نشان کردند که این گروه درحدود ۳۰ استان مختلف کشور(از جمله کرمان، گیلان، اردبیل، مازندران، کرمانشاه، خراسان رضوی وجنوبی و شمالی و..) فعالیت داشته‌اند.

ازجمله فعالیت های این گروه جهادی جوان و پویا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پخش پک‌های معیشتی و بهداشتی به افراد نیازمند

خرید کتاب و اسباب بازی و هدیه آنها به کودکان بهزیستی 

تکمیل چند جهزیه برای زوجهای جوان

خرید تبلت و موبایل و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند

عکاسی رایگان از زوجهای کم برخوردار برای مراسم عقد وعروسی 

دیدار با ۱۲۰ مادرشهید در ۲۵ استان کشور

ومعرفی بانوان شهیده به سایر مردم

هم چنین در قسمت بعدی نشست، خانم شریفی که موسس گروه هنری-عکاسی استدیو " رایحه "  هستند به معرفی خود پرداخت.

شریفی گفت: در حوزه زنان و جامعه فعالیت هایی داشتم و قبلا مشاور معاون سیاسی بوده ام و با همه خدمات وفعالیت هایی که در صداسیما داشتم نیاز جامعه و کمبود امکانات برای عکاسی و ثبت لحظه ها برای افراد مذهبی یا حتی افرادی که تقیدات متفاوتی دارند اما میخواهند که عکس ها وحریم شخصی شان در امنیت کامل باشد این امر را برای ما رقم زد که استدیو رایحه را با فضایی کاملا تخصصی مذهبی راه اندازی کنیم تا در این زمینه شرایط مطلوب تری را رقم بزنیم.

در ادامه خانم امینیان، سخنگوی هینا (بانوان جریان ساز ایران) با قرائت منشور اخلاقی هینا به تبیین اهداف و قوانین آن پرداخت.

در ادامه خانم فرهمندپور استاد دانشگاه و از فعالان در عرصه زنان و خانواده با ارائه چند نکته اساسی رهنمودهایی برای بانوان جریان ساز ارائه کرد و گفت: تجربه تلاش برای یک زن مطالبه گر حتی در کشورهای غربی هم با شکست مواجه شده و نتیجه نداده است، لذا اولویت و هدف اصلی ما باید تبدیل زن کنشگر مطالبه کننده به زن کنشگر اثر گذار باشد.

برگزاری اولین نشست بانوان جریان ساز ایران در ارسباران

فرهمندپور با بیان اینکه "مساله زنان ، مساله جامعه است" تاکید کرد: باید برای حل مسایل مربوط به زنان همه جامعه و مردان هم در این زمینه درگیر شوند و مشارکت کنند.

ساراهوشمندی از دیگر اعضای هینا در ادامه برنامه ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: ۱۴ آبان‌ماه روز فرهنگ عمومی است، بسیاری از مشکلات حوزه زنان را ناشی از با‌ورهای غلط فرهنگی، خلاء‌های تربیتی و اشتباهات عرفی است که تشکل‌های مردمی با نگاه زنانه به نیازها و مسائل واقعی حوزه زنان، می‌تواند نقش مهمی چه در حوزه قانون‌گذاری و چه در مطالبات اثرگذار فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و بتواند بخشی از فشارهای ناشی از جریان‌سازی های فردی زنان را از طریق روش‌های تشکیلاتی سامان دهند.

شیلا عالمی از فعالان اقتصادی و فضای مجازی نیز در این نشست با تاکید براینکه "حوزه زنان همیشه مظلوم واقع شده" گفت: زنان و دختران جامعه ما برای رشد و توانمند شدن، نیازی به جمعه های سیاه و ‌.. ندارند بلکه این امر تنها با خودباوری و ارتقا اعتماد به نفس بانوان صورت می گیرد.

او همچنین بیان کردند: ما برای  نسل آینده و دختران مان باید متناسب با عصر هوشمند و ارتباطات جدید حرف هایی داشته باشیم چرا که ادبیات قدیمی برای نسل آینده پاسخگو نیست.

برگزاری اولین نشست بانوان جریان ساز ایران در ارسباران

سپس نوبت به مجموعه می کال  و مسئول آن خانم یوسفی رسید که او نیز توضیحاتی درباره حوزه فعالیت مجموعه خود حول محور جبهه مقاومت داد و گفت: دراین مجموعه قصد داریم آسیب هایی که در جامعه به شیعیان از جهات مختلف(خانوادگی، اجتماعی و..) زده می شود را بصورت کتاب و مقاله ارائه کنیم. هم چنین در گام بعدی اقدام به تهیه مستنداتی در حیطه ی افرادی که از طریق فرقه های مختلف ضربه خوردند و مسیر زندگی شان تغییر کرده خواهیم داشت.

برگزاری اولین نشست بانوان جریان ساز ایران در ارسباران

مهرناز خسروی دبیر شبکه بانوان جریان ساز ایران در ادامه برنامه، با ارائه گزارش مفصل از اهداف و برنامه های این شبکه به بیان دقیق و نحوه شکل گیری مجموعه و اهداف آن پرداخت.

او خاطرنشان کرد: هینا مختص به یک فرد و یک گروه وجریان نیست بلکه برای واحد شدن فریاد و صدای همه بانوان ایرانی است که در اقصی نقاط کشور در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و صدایشان به جایی نمی‌رسد چرا که هرکدام هرچند به نوبه خود تلاش می‌کنند، ولی چون جمع واحد نشده اند نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود و هینا مانند آن نخ تسبیحی است که می خواهد این دانه های تسبیح را به هم پیوند دهد. بطور کلی هدف هینا تسهیلگری و هم‌افزایی جریانات و مطالبات زنان است.

دبیر شبکه بانوان جریان ساز ایران افزود: هینا علی رغم پیشنهاداتی که از سازمان ها ونهاد ها و ارگان های مختلف داشت اما بنا به اقتضای نوع عملیات و اهداف و سیاست هایش کاملا مستقل و جدا از هرنهادی آغاز به کار کرده است.

نظر شما