رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

استفاده از علوم نوین مهمترین راهکار برای مواجهه با تغییر اقلیم است

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۱:۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۲۵۷۰۳۳
استفاده از علوم نوین مهمترین راهکار برای مواجهه با تغییر اقلیم است
سلاجقه گفت: استفاده از علوم نوین و اجرای رویکردهایی نو، بویژه در بحث جلب مشارکت عمومی و آموزش‌های همگانی محیط زیستی، بطور قطع از مهمترین راهکارها برای مواجهه با تغییرات بزرگ و غیرقابل انکاری است که حیات ما را تهدید می‌کند.

به گزارش برنا؛ علی سلاجقه در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره ملی نقاشی با عنوان «مهربان با طبیعت» گفت: تغییرات اقلیمی از مباحث اصلی جهان امروز است؛ تغییری گریزناپذیر که اثرات آن هر روز بیشتر از پیش ابعاد خود را بر زندگی تمام جانداران سیاره ما تحمیل خواهد کرد. 

او اظهار کرد: باور دارم برای حفاظت حداکثری از محیط زیست کشور برابر تغییرات اقلیمی و تحولات آب و هوایی، نیازمند استفاده از ظرفیت همه اقشار مردم به خصوص کارشناسان، متخصصان و نخبگان هستیم، این موضوع یعنی ضرورت توسعه آموزش و ارتقای فرهنگ همزمان با مطالبه از عموم جامعه برای مشارکت در حفاظت از آب، خاک و جانداران ارزشمندی که در پهنه سرزمین ما زیست می‌کنند.

سلاجقه ادامه داد: حفاظت از محیط زیست یکی از موضوعات موکد در آموزه‌های دینی ما مسلمانان است، اینک که به یاری پروردگار و برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، شاهد انباشت دانش بومی در مباحث مختلف مرتبط با محیط زیست هستیم، ضرورت نقش آفرینی ایران عزیز در عرصه‌ نهادهای بین‌المللی و انتقال ظرفیت‌های بزرگ خود به سراسر جهان بیش از همیشه است.

وی گفت: همان‌گونه که پیش‌تر تاکید کردم، در عرصه‌هایی مانند محیط زیست، اولویت نخست استفاده از تمام ظرفیت‌ نخبگان و دلسوزان در کنار جلب مشارکت آحاد ملت شریفمان در چنین عرصه‌هایی است. برگزاری رویدادها و توسعه آموزش عمومی در تمامی ابعاد بی تردید ما را با سرعتی چشمگیر به سوی اهداف رهنمون خواهد ساخت. 

معاون رییس جمهوری افزود: نقاشان زبر دست و چیره دست با استفاده از ذوق و قریحه هنری خویش، زوایایی از زیبایی ها و یا تخریب های این نعمت های الهی را در قاب تصویر عرضه می‌دارند که شاید کمتر بشری در دوران زندگی خویش، این دریچه ها را گشوده باشد و نقش نقاش باریک بین بر دیوار، این راز مهم را هویدا می‌کند و هشداری بر  غفلت‌های  جاهلانه است.

او تصریح کرد: اینجانب برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی نقاشی با عنوان مهربان با طبیعت در استان نخبه پرور همدان را به فال نیک می‌گیرم و به جد معتقدم چنین رویدادهایی قدم‌هایی بلند در جلب توجه مردم به بحران‌های محیط زیستی ایفا می‌کنند، باید همه باور داشته باشیم که در نتیجه مجموعه‌ای از اقدامات ویرانگر در دهه‌های اخیر، زمین آسیب‌هایی بزرگ دیده و برای بهبود وضعیت، همه‌ ما باید برای تغییر تلاش کنیم.

سلاجقه گفت: از تمامی دست اندرکاران برگزاری این رویداد ارزشمند هنری- محیط زیستی سپاسگزارم، امیدوارم تلاش‌های شما به سرانجامی مطلوب برسد و مورد قبول خالق زیبایی‌ها قرار بگیرد.

جشنواره و نمایشگاه ملی نقاشی با عنوان مهربان با طبیعت از ۱۵ تا ۲۱ آبان ماه با هدف تزریق فضای نشاط و سرزندگی در شهر همدان، توجه به اقتصاد هنر، استفاده از هنر نقاشی به مثابه یک رسانه برای القای مفهوم حفظ محیط زیست، پیوند هنر و محیط زیست برای افزایش توجه عمومی برگزار می شود .

در این جشنواره ۱۰۰ اثر نقاشی با ابعاد ۲۰ در ۲۰ در انواع سبک ها و تکنیک ها با موضوع محیط زیست و طبیعت در معرض بازدید عمومی قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز