رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای شرکت در «کاپ ۲۶» به گلاسکو سفر کرد

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۱۰:۴۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۸۰۶۶
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای شرکت در «کاپ ۲۶» به گلاسکو سفر کرد
علی سلاجقه و هیات همراه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، بامداد امروز - دوشنبه - برای شرکت در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد (کاپ ۲۶) عازم گلاسکو محل برگزاری این اجلاس شدند.

به گزارش برنا؛ سخنرانی در این اجلاس و دیدار با تعدادی از نمایندگان کشورهای مختلف، بخشی از برنامه های سفر پنج روزه رییس سازمان حفاظت محیط زیست به گلاسکو است.

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به cop۲۶ از یکشنبه ۹ آبان ماه با حضور هزاران نفر از رهبران و نمایندگان ۲۰۰ کشور در شهر گلاسکوی اسکاتلند فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این نشست که به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاده بود، مهم‌ترین مسائل و چالش‌های مرتبط با تغییرات اقلیمی و بحران‌های محیط زیستی مورد بحث و تبادل نظر شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.  

در جریان این کنفرانس دو هفته ای، مذاکرات دیپلماتیک فشرده ای پیرامون چگونگی مقابله با گرمایش زمین به عنوان یک چالش مشترک جهانی، صورت گیرد و رهبران ۲٠٠ کشور جهان اهداف و تعهدات خود را برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی و نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰، ارائه خواهند کرد.

قرار است مذاکره کنندگان در جریان این نشست، کشورهای جهان را وادار کنند تا اقدامات و تعهدات بلندپروازانه تری را برای جلوگیری از گرمایش زمین و محدود کردن افزایش دما به ١.۵ درجه سانتیگراد، متقبل شوند.

الوک شارما رئیس این دوره از کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل، در نخستین روز از این نشست، تأکید کرد: «این اجلاس، آخرین و بهترین امید ما برای دستیابی به هدف محدود کردن افزایش دمای زمین به ١.۵ درجۀ سانتیگراد است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز