تعیین تکلیف تعرفه مشارکت دانشجویان در طرح ملی واکسیناسیون

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۱۱:۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۵۸۰۷۷
تعیین تکلیف تعرفه مشارکت دانشجویان در طرح ملی واکسیناسیون
مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعیین تکلیف تعرفه مشارکت دانشجویان در طرح ملی واکسیناسیون خبر داد و گفت: اخیرا در جلسه با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، پی‌گیری‌های نهایی جهت تعیین تعرفه مشارکت دانشجویان در طرح واکسیناسیون انجام گرفت و بنا شد بزودی مبلغ مورد نظر تعیین و این عدد ملاک عمل فعالیت دانشجویان در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد.
به گزارش برنا؛ حمید رضا اشراقی مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در نشست با اعضای شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت که در سالن شهید احمدرضا احدی این معاونت برگزار شد، بیان داشت: در سال‌های اخیر که کشور تجربه بیماری کرونا را داشته و به نوعی ورود این بیماری در شئون مختلف زندگی مردم ظهور و بروز داشته است، در کنار اتفاقات تلخ و نامبارک، اتفاقات میمون و مبارکی نیز رخ داده است، یکی از نکات مثبت حضور ملموس و اثرگذاری جریان دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پی‌گیری و مدیریت برنامه مربوط به بیماری کرونا بوده است.
 
او با بیان این‌که نقطه قوت و اشتراک در بازدیدهایی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمان کوتاه داشته‌ایم، نشان از حضور پر شور و نشاط همراه با اثر گذاری دانشجویان در بحث کرونا دارد، گفت: برگزاری طرح‌هایی مزین بنام شهدای سلامت از جمله شهید ناظری پور و شهید سلیمانی و حدود ۱۸ هزار ساعت مشارکت و حضور دانشجویان همراه با برنامه‌ریزی و تشویق واکسیناسیون عمومی مردم استان سمنان، از سوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان باعث شادمانی و خرسندی است و از این بابت خداوند را شاکریم.
 
مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این‌که از دهه ۷۰ مجموعه‌های مختلف دانشجویی را تجربه کرده‌ام، ابراز داشت: به شما عزیزان فعال در حوزه شورای صنفی یک توصیه و یک درخواست دارم و آن این‌که در عین حال که به عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، پی‌گیری برنامه‌های دانشجویی همراه با عقلانیت و مشاوری امین برای مسؤولان در کنار شور و نشاط دانشجویی هستید، استقلال خود را نیز حفظ کنید.
 
مجموعه جوانان کشور عزیز ما همواره پیش قراول نهضت‌های عظیم خدمت رسانی بوده‌اند
 
وی به حضور دانشجویان در تمامی عرصه‌ها و بزنگاه‌های حساس کشور اشاره کرد و افزود: تجربه ۸ سال دفاع مقدس، جریان رخ دادهای عظیم اقتصادی، اجتماعی، حوادث گوناگون طبیعی و ... را که مرور می‌کنیم، می‌بینیم جریان دانشجویی و مجموعه جوانان در کشور عزیز ما همواره پیش قراول نهضت‌های عظیم خدمت رسانی و جهادی بوده‌اند.
 
اشراقی اضافه کرد: اگر فعالیت جنبش‌های دانشجویی را بخواهیم نقد و بررسی کنیم، ناخوادآگاه از باب ساختاری و کارکردی نگاه اوآنگاردی در ذهن ما نقش می‌بندد اما به نظر من در ایران اسلامی جریان جنبش دانشجوی در موضوعات متعددی نقش پیش روی خود را خوب حفظ کرده است. بنده  در تجربه زلزله کرمانشاه به عینه دیدم جریان‌های دانشجویی و جهادی جوانان ما خیلی سریع‌تر از مسؤولان وارد عمل شدند و تاثیر گذارترین بخش مردمی در کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله بودند.
 
حضور پر رنگ خیران نظام سلامت در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی
 
مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت حضور خیرین نظام سلامت در حوزه‌های دانشجویی را مهم دانست و ابراز داشت: حضور خیرین در برنامه‌های توسعه‌ای فرهنگی و دانشجویی از موضوعات مورد نظر بوده است و بر همین اساس از برنامه‌های مدیریت فرهنگی و دانشجویی، پیگیری حضور پر رنگ خیران نظام سلامت در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی است. از همین جا از مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران دانشگاه‌های علوم پزشکی دعوت می‌کنیم در شورای هم اندیشی، مشارکت و حضور داشته باشید زیرا به حضور ارزشمند شما اعتقاد داریم.
 
او با بیان این‌که در جریان مدیریت همراه با تعالی و توسعه یافته، مدیریتی موفق خواهد بود که مبتنی بر مشارکت باشد، گفت: چه مشارکتی از مشارکت نهادها و تشکل های دانشجویی در مدیریت دانشگاهی با ارزش‌تر است و در موضوعات صنفی دانشجویی نیز ساختار شورای صنفی دانشگاهها این ظرفیت ارزشمند را نهادینه کرده است.
 
 حمید رضا اشراقی ابراز داشت: حضرت امام(ره) فرمودند دانشگاه مبدا تحولات جامعه است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، اگر عنایت ویژه به سرمایه‌های انقلاب در جریان رخ داد و پیروزی انقلاب می‌کنند، اگر توجه ما را به تجربه ۴۰ ساله بعد از انقلاب جلب می‌کنند و یا اگر اشاره‌ای به دورنمای فعالیت و چشم انداز مسیر حرکت و تعالی نظام مقدس اسلامی می‌کنند هر ۳ مرحله را مبتنی بر حضور جوانان آگاه، انقلابی و با بصیرت ترسیم کرده‌اند.
 
دانشجویان به عنوان قشر نخبه ارزش‌های بسیار زیادی دارند
 
اشراقی با تاکید بر این‌که دانشجویان به عنوان قشر نخبه در جامعه اسلامی، ارزش‌های بسیار زیادی دارند، ابراز داشت: قدر این روزها و ساعات را بدانید که در مسیر زندگی آینده شما کمتر قابل تکرار است. وظیفه همه ما در ستاد وزارت بهداشت و در دانشگاه‌ها پی‌گیری خواسته‌های به حق شما عزیزان است زیرا اگر مشکلات شما در محیط دانشگاه با نگاه کارشناسی و همه جانبه رفع شود با فراغ ‌بال بیشتری می‌توانید تحصیل خود را دنبال کنید.
 
او خاطرنشان کرد: تجربه ارزشمند حضور دانشجویان در بحث واکسیناسیون و کمک به مدیریت بیماری کرونا در کشور و از طرفی وجود متخصصان ایرانی در تولید ملی واکسن موجب موفقیت‌های بسیاری برای کشور در مسیر مبارزه با این بیماری شد. یقینا اگر نبود تولید واکسن داخل توسط متخصصان جوان این مرزوبوم، در وارد کردن واکسن برای واکسیناسیون مردم عزیز کشورمان به مشکلات بیشتری بر می‌خوردیم.
 
تعرفه مشارکت دانشجویان در طرح ملی واکسیناسیون به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد
 
مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در پایان در پاسخ به  درخواست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت مبنی بر ارایه کار دانشجویی به دانشجویان داوطلب در طرح ملی واکسیناسیون مردم، گفت: اخیرا با مجموعه همکاران در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت پی‌گیری‌های نهایی را انجام داده‌ایم و بنا شد بزودی  مبلغ مورد نظر در بحث مشارکت دانشجویان در طرح واکسیناسیون کرونا مشخص شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز