معاون دانشجویی وزیر علوم:

وزارت علوم مشکلات دانشجویان سوریه‌ای را حل خواهد کرد

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۱۱:۳۵:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۸۱۰۵
وزارت علوم مشکلات دانشجویان سوریه‌ای را حل خواهد کرد
داداش پور گفت: مشکلات دانشجویان سوریه‌ای را در وزارت علوم ایران حل خواهیم کرد.

به گزارش برنا؛  نشست مشترک با حضور بسام بشیر ابراهیم وزیر سوریه و معاونان وزیر علوم ایران هم اکنون (۱۷ مهر) در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است. داداش پور، معاون دانشجویی وزیر علوم در این نشست اظهار کرد: ما مشتاق هستیم تا مبادلات دانشجویی گسترده‌ای را بین ایران و سوریه توسعه دهیم.

او افزود: بورس‌های تحصیلی دانشجویان سوریه‌ای می‌تواند به ارتباطات قوی‌تر بین بورسیه دانشجویان ایرانی در رفتن به سوریه منجر شود و هم اکنون اعلام می‌کنم که ۵۰ نفر از دانشجویان سوریه‌ای را به بورس‌های ۱۰۰ گانه کشور ایران اضافه می‌کنم.

داداش پور تصریح کرد: در برنامه جدید وزیر علوم این است که دانشجویان بیشتری را از کشور‌های اسلامی جذب ایران کنیم و از هر ۵ دانشجوی روسیه آزادی که در ایران تحصیل می‌کند یک نفر را به عنوان بورسیه‌ای تا سقف ۱۰۰ نفر پذیرش خواهیم کرد البته غیر از ۵۰ موردی است که گفتم.

معاون دانشجویی وزیر علوم ادامه داد: در عین حال مشکلات دانشجویان سوریه‌ای را رفع می‌کنم و با برخی از آن‌ها ارتباط دارم همچنین وزیر علوم هم مشتاق هستند تا مشکلات دانشجویان سوریه‌ای در ایران به حداقل برسد و آن‌ها بتوانند با کمترین چالش و معضل در ایران تحصیل می‌کنند.

داداش پور گفت: در دیدار نزدیکی که با سفیر سوریه در ایران دارم خواهشمندم تا مشکلات دانشجویان سوریه‌ای را دسته بندی کنند تا به اینصورت بتوانیم معضلات را حل کنیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز