رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

رفع مشکلات و بیماری مردم عبادت محسوب می شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۱:۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۹۶۲۴
رفع مشکلات و بیماری  مردم عبادت محسوب می شود
آیت الله بوشهری گفت: نقش پزشکی و اورژانس و موضوعات مرتبط با سلامتی مردم نقشی کلیدی در هرجامعه است و هنگامی که پرسنل اورژانس جان یک بیمار را نجات داده و بستگان آن مریض را تسلی می دهند و در غم آنها شریک هستند. یک کار بزرگی و ارزشمندی را انجام داده اند.

به گزارش برنا؛ حضرت آیت الله سید هاشم حسینی  بوشهری  رئیس جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم در دیدار با دکتر  میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اقدامات خوب اورژانس برای حفظ سلامتی مردم اظهار کرد: خیر مقدم به شما و دوستان اورژانس عرض می کنم . خوبی این دیدارها این است که وقتی گزارش های خوب سازمان اورژانس را از نزدیک آشنا می شویم قطعا بیش از گذشته شما و همکاران تان را دعا می کنیم. نقش پزشکی و اورژانس و موضوعات مرتبط با سلامتی مردم نقشی کلیدی در هرجامعه است و هنگامی که پرسنل اورژانس  جان یک بیمار را نجات داده و بستگان آن مریض را تسلی می دهند  و در غم آنها شریک هستند. یک کار بزرگی و ارزشمندی را انجام داده اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هنگامی که  پرسنل اورژانس خدمات بی منت و به موقع به بیماران ارائه می دهد دست به کار بزرگی زده است، افزود: دین مبین اسلام دارای ابعاد مختلفی است و مانند یک منشور می ماند به طوری که دارای بعد سیاسی، اخلاقی، عبادی دارد . یکی از ابعاد دین اسلام بعد اجتماعی این دین مبین است که زیر مجموعه بعد عبادی نیز این حوزه محسوب می شود و امروزه  کم تر  به آن توجه شده است.براورده شدن حوایج مردم و به ویژه حفظ سلامتی و جان مردم از کارهای مهمی است که توسط پرسنل اورژانس انجام می شود. امروزه کارهایی که انجام می شود در راستای این است که ما زنده و سلامت باشیم تا در جامعه با انجام فعالیت های خوب مفید و موثری واقع شویم. 

آیت الله بوشهری بیان کرد: کار اورژانس یک کار کلیدی و‌حساسی است و این سازمان، در زمان مناسبت های مختلف حضوری فعال دارند. اگر مزاحمت تماس با سازمان اورژانس گرفته شود با اینکه برخی مواقع بدبین به این تماس هستید اما تمام سعی خود را کرده تا به موقع و در کم ترین زمان ممکن به محل مأموریت خود برسید که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه نیت بسیار مهم است ،بیان کرد: در برخی از ماموریت ها اورژانس به هدف خودش به دلیل مزاحمت تماس نمی رسد اما به دلیل نیت خالص و خوب پرسنل اورژانس خداوند ثوابی چند برابر به همکاران تان می دهد.

آیت الله بوشهری گفت: خداوند پاداش  نیت خوب را بیش از  عمل آن به انسان می دهد  خداوند ۷۰ حسنه را  به خاطر نیت فی سبیل الله به بندگان می دهند . کار پزشکی کاری خیر است جراحی های چند ساعته هیچ تاثیری در اخلاق و رفتار پزشک نداشته و وقتی که پزشکان سلامتی بیماران را می بینند بسیار خرسند شده و این روحیات خوب در بین پزشکان زیاد دیده شده است . پرسنل اورژانس هم مرتب به فکر این بوده که به موقع بر بالین بیماران حاضر شوند که این موضوع یک  کار حسنه و نیکو‌ محسوب می شود.

او افزود: اورژانس به فکر رفع دغدغه بیماران است و این یک کار انسان دوستانه محسوب می شود بشر به پیشرفت های مختلفی می رسد مسئولیت سنگینی است و هنر این بوده که با دست پر این امانت را به آیندگان تحویل می دهید و با انجام کارها به نحو احسن در هنگام تحویل  این مسئولیت وجدان تان آرام و خرسند خواهد بود و بر آنچه بوده شما افزوده اید و امکانات این سازمان را افزایش داده اید. 

آیت الله بوشهری تاکید کرد: امکانات  اورژانس شهر قم در خور این شهر نیست شهر قم کلان‌شهری بود که یک تک‌ شهری بوده است  به تازگی چند شهر به آن اضافه شده است همیشه دچار مشکلات بودجه ای بوده و هروقت ما تقاضای بودجه و امکانات  می کردیم،  به ما به میزان یک شهر معمولی امکانات می دادند .

 

او اضافه کرد: شهر قم شهری زیارتی است و مردم به عشق زیارت حضرت معصومه (س) می آیند و امیداوریم که امکانات بیشتری در اختیار این شهر قرار دهید.دشمنان ما می خواهند  نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشد ، انقلاب اسلامی یک مدل جدیدی  در دنیا درست کرد که وابسته به غرب و شرق نبوده همین دلیل با این نظام مقدس مخالفت های زیادی خواهند کرد و در عراق و افغانستان سعی در برهنه زدن امنیت و ایجاد مشکلات متعددی هستند و دقیقا نصیحت کسی را مغز متفکر آمریکا بود را باید گوش می دادند که در آن زمان گفته بود که بازی با ایران را تمام کنید و به ایران به عنوان یک کشور قدرتمند نگاه کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز