آخرین خبرهای زلزله مهیب هرمزگان

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۵:۴۷:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۱۰۳۱
آخرین خبرهای زلزله مهیب هرمزگان
ساعتی پیش زمین زلزله ی مهیبی به بزرگی۶.۴ریشتری هرمزگان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار برنا؛ ساعت ۱۵:۳۶ دقیقه و در عمق ۱۸ کیلومتری زمین زلزله ای به بزرگی۶.۴ریشتری هرمزگان را لرزاند.

آماده باش کامل نیروهای امدادی

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز از آماده باش بیمارستان های کرمان و هرمزگان و ارزیابی مناطق زلزله زده خبر داد و عنوان کرد که بالگرد اورژانس و دو واحد آمبولانس به محل اعزام شده است.

او همچنین از آماده باش دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، فارس، هرمزگان و کرمان خبر داد.

 

اعلام وضعیت قرمز در هرمزگان

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله 6.4 ریشتری استان هرمزگان گفت: کانون اصلی زلزله جزیره قشم است و استان کرمان و شهرستان های جنوبی هم احساس شده که تخریب جزئی داشته است.

او افزود: وضعیت هرمزگان قرمز اعلام شده است.

به گفته محمدی زلزله در منطقه مسکونی رخ داده است

 

اعزام ۸ تیم ارزیاب به کانون اصلی زلزله

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات از اعزام  ٨ تیم ارزیاب به کانون اصلی زلزله خبر داد.

همچنین ریاست سازمان و تمامی معاونین در EOC جهت برقراری ویدئوکنفرانس با استان های کرمان و هرمزگان حاضر شدند.

تصاویری از لحظه زلزله شدید در جنوب کشور

دو زلزله با فاصله ۱ دقیقه جنوب ایران به مرکز بندرعباس را لرزاند!

 اولین زمین لرزه به بزرگی ۶ ریشتر و دومین به بزرگی ۶.۵ ریشتر بوده است. در پی وقوع این زمین لرزه، هشدار سونامی در خلیج فارس صادر شد. زلزله هرمزگان آنقدر شدید بود که در دبی هم احساس شد و مردم این شهر به خیابان ها ریختند.

 

فوت یک نفر بر اثر فرار از زلزله

 جوان ۲۲ ساله هنگام فرار از زلزله جان خود را از دست داد. بر اساس اطلاعات اورژانس کشور تیر چراغ برق بر سر او افتاده و او در دم جان باخته است.

 

زلزله تا کنون خسارتی نداشته است

فرماندار قشم گفت: تا کنون خسارتی از زلزله ۶.۴ ریشتری بندر لافت قشم گزارشی نشده است.

علیرضا افزود: هیچ گونه خسارتی تا کنون گزازش نشده است بنا بر گزارش رییس شورای لافت خانه ها اسیب ندیده و فقط بحث روانی و ترس مردم مطرح هست که تلاش میشود با استقرار نیروهای امدادی این مسئله مدیریت شود.

او تاکید کرد: نیروهای امدادی به محل اعزام شدند و در آماده باش کامل هستند.

 

پس لرزه ها ادامه دارد

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ استان هرمزگان حوالی فین را لرزاند.

 

ثبت پنجمین زمین لرزه در هرمزگان

پس از زلزله 6.4 ریشتری بعد از ظهر امروز در هرمزگان، تاکنون 4 پس لرزه نسبتا شدید نیز در این منطقه رخ داده است.

 

استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با برنا :

احتمال ایجاد سونامی در بندرعباس وجود ندارد 

دوستی درباره آخرین وضعیت زلزله استان هرمزگان توضیحاتی داد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به زلزله اخیر استان هنوز ارزیابی دقیقی صورت نگرفته است ولی طبق آخرین آمار یک فوتی و یک مصدوم گزارش شده است.

او درباره احتمال ایجاد سونامی افزود: به دلیل اینکه کانون زلزله در خلیج فارس نبوده است، احتمال سونامی وجود ندارد .

 

اولین تصاویر از کانون زلزله در هرمزگان

IMG-20211114-WA0115

 

 

 

IMG-20211114-WA0113

IMG-20211114-WA0112

 

آخرین وضعیت مناطق متاثر از زمین لرزه 6.4 ریشتری

بنا بر اعلام اورژانس کشور در ساعت 18:07 حدود 6 مورد زلزله (بزرگترین 6.3 ریشتری) گزارش شده است و تعداد مصدومین اعزامی 11 نفر بوده که ریزش آوار 1 مورد و ترس و فرار 10  مورد گزارش شده است. یک نفر ( مرد - 22 ساله - بندرعباس) جان خود را از دست  داده است. تعداد 16 آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک مورد اورژانس هوایی به محل اعزام شده است. حال عمومی مصدومین خوب است و بعد از چند ساعت مرخص خواهند شد.

اعزام 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس از استان های معین به مناطق متاثر صورت رفته و تا کنون گزارشی در خصوص آسیب به زیرساخت های حوزه سلامت اعلام نشده است.  کلیه حوزه سلامت در آماده باش کامل و در حال انجام خدمات هستند.

در برخی از مناطق شهر بندرعباس قطعی برق گزارش شده است و به دلیل ریزش کوه محور حاجی آباد - بندرعباس مسدود است.

 

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر مطرح کرد:

ارزیابی کامل ۵۴ روستا توسط ارزیابان هلال احمر/ ترک خوردگی دیوارهای منازل

مهدی ولی پور، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به زلزله مهیب هرمزگان گفت: دو زمین‌لرزه به بزرگی ۶.۳ و ۶.۴ منطقه قلعه‌قاضی در استان هرمزگان را لرزاند. البته اول اعلام شده بود زمین‌لرزه در منطقه لافت در قشم نیز به وقوع پیوسته است که ۳ تیم زمینی به این منطقه اعزام شده است که تا این لحظه به جز ریزش سنگ از کوه موردی گزارش نشده است.

او افزود: براساس گزارش‌هایی که از مقامات محلی به دست ما رسیده است ترک‌خوردگی در منازل در منطقه فین نیز گزارش شده است. در مجموع در این منطقه ۱۳۷ روستا وجود دارد که تاکنون ۵۴ روستا به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

ولی پور تاکید کرد: تاکنون خسارتی اعلام نشده است اما ارزیابی‌ها انجام خواهد شد. ۱۵۰ نفر از همکاران ما نیز در قالب تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند دو بالگرد در منطقه در حال آماده باش برای ارائه خدمت است. استان بوشهر و کرمان و فارس در حال آماده‌باش کامل هستند.

او در پایان تاکید کرد: اماکن عمومی از جمله ورزشگاه ها و مساجد برای اسکان کسانی که قصد ندارند شب را در منزل خود بگذرانند، در نظر گرفته شده است.

 

سخنگوی جمعیت هلال احمر:

مردم آرامش خود را حفظ کنند/ اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری

محمدحسن قوسیان مقدم از هموطنان می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کرده و اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.

او افزود: گزارش‌هایی که از مقامات محلی به دست ما رسیده است ترک‌خوردگی در دیوار برخی ساختمان‌ها و منازل در منطقه فین نیز گزارش شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تاکنون به جز یک مورد فوتی در بندرعباس خسارت جانی دیگری اعلام نشده است اما ارزیابی‌ها انجام خواهد شد.

محمدحسن قوسیان مقدم ادامه داد: اماکن عمومی از جمله ورزشگاه ها و مساجد برای اسکان کسانی که قصد ندارند شب را در منزل خود بگذرانند، در نظر گرفته شده است.

او در پایان گفت: خوشبختانه در خصوص امکانات امدادی و اضطراری کمبود و مشکلی تاکنون گزارش نشده است.

 

اعزام ۲۱ تیم خانه هلال به مناطق جنوبی و غربی استان

فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع ۲ زمین لرزه بالای ۶ ریشتر در استان هرمزگان گفت: ۲۱ تیم ارزیاب از خانه های هلال شهرستان های جنوبی و غربی به مناطق متاثر از این زمین لرزه اعزام شدند.

او افزود: خوشبختانه در طی ارزیابی خانه های هلال شهرستان های سیرجان، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و ارزوئیه هیچ گونه خسارت مادی و جانی گزارش نشده است.

فلاح تاکید کرد: تاکنون تمامی خانه های هلال شهرستان های جنوبی و غربی در حال آماده باش کامل هستند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

آماده باش سازمان منطقه آزاد قشم/ اعلام آمادگی قشم برای کمک به بندرعباس در صورت نیاز

افشار فتح اللهی از آماده باش کامل آماده باش سازمان منطقه آزاد قشم و تشکیل ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: جزیره قشم تا کنون خسارت جانی و مالی نداشته است و اکیپ هایی به روستاهای مختلف جزیره اعزام شده اند.

 

استاندار هرمزگان:

هرمزگانی‌ها در خانه نمانید

استاندار هرمزگان گفت: خرابی فقط محدود به ریزش دیوار است.به هیچ کس توصیه نمی‌کنیم که در خانه بماند.

او افزود:  به بخشدارها اعلام شده محوطه‌ای را فراهم کنند تا مردم امشب را سپری کنند. چادرهایی برای مردم در حال ارسال است.

 

دستور ویژه وزیر کشور به مسئولان مناطق زلزله زده استان هرمزگان

وزیر کشور در گفتگو با استاندار، فرماندار و هلال احمر استان هرمزگان خواستار بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده این استان شد.

احمد وحیدی وزیر کشور عصر یکشنبه و در پی وقوع زلزله در جنوب کشور بلافاصله با مسئولان استان هرمزگان در جریان آخرین وضعیت زلزله زد‌گان در این منطقه قرار گرفت.

وحیدی افزود: نیروی دریایی سپاه، هلال احمر، استانداری و ستاد بحران همه در حال آماده باش به سر می برند.

وی در مورد آخرین خسارت به این مناطق نیز افزود: تا این لحظه یک تن بر اثر سقوط تیر برق جان باخته است و تاکنون خسارت جانی دیگری گزارش نشده است.

وزیر کشور تصریح کرد: آسیب جزیی به مناطق مسکونی وارد شده و تیم هایی برای بررسی میزان خسارت به منزل روستائیان اعزام شدند.

براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، امروز ۲ زلزله به فاصله یک دقیقه استان هرمزگان را لرزاند. زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه امروز یکشنبه ۲۳ آبان ماه، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.

همچنین تاکنون پنج پس لرزه با بزرگای ۴، ۴، ۳.۹، ۳.۴ و ۴.۵ در قعه قاضی، فین و فارغان رخ داده است.

 

یک نفر زیر آوار مصدوم شده است

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین اخبار از زلزله هرمزگان گفت: همچنان این زلزله یک نفر فوتی داشته که به علت سقوط تیر برق در بندعباس بوده است و 27 مصدوم دارد که 14 مصدوم خوشبختانه مرخص شده اند و سایر بیماران در اورژانس های بیمارستان ها تحت مراقبت هستند.

او افزود: یک مورد از این 27 مصدوم به علت قرار گرفتن در زیر آوار بوده و سایرین به دلیل اضطراب و استرس ناشی از زلزله است که حال همگی خوب ارزیابی می شود.

 

ارزیابی ۶۱ روستای زلزله‌زده توسط نیروهای هلال‌احمر/ ۵۰۰۰ تخته پتو ارسال شد

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از ارسال محموله‌های امدادی از استان‌های فارس و کرمان به مناطق زلزله‌زده هرمزگان خبر داد.

محمدحسن قوسیان مقدم از آمادگی و امکانات لجستیکی کافی در هرمزگان خبر داد و افزود: جهت اطمینان محموله اقلام امدادی از استان‌های کرمان و فارس به هرمزگان ارسال شده است.

در پی وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. همچنین ۵۰۰۰ تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵۰۰۰ تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

 

نخستین محموله امدادی و تیم تخصصی اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر فارس

نخستین محموله امدادی و تیم تخصصی اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر فارس آماده اعزام به مناطق زلزله زده جنوب کشور شد.

 ۲۷۰۰ دستگاه چادر امدادی ، ۵ هزار تخته موکت و یک تیم تخصصی ۱۵ نفره اسکان اضطراری از جمعیت هلال احمر استان فارس آماده اعزام به مقصد مناطق زلزله زده جنوب کشور شدند.

 

معاون آموزش جمعیت هلال احمر:

شهروندان هرمزگانی از اقامت در خانه های آسیب دیده پرهیز کنند

مهراب شریفی سده، معاون آموزش جمعیت هلال احمر در خصوص نکات ایمنی که شهروندان باید پس از زمین لرزه رعایت کنند، گفت: یکی از نکات مهم پس از زمین لرزه این است که شهروندان آرامش خود را حفظ کنند و در محل های ایمن ساعات پس از زمین لرزه را سپری کنند.

​وی افزود: به نظر می رسد که زمین لرزه اصلی در هرمزگان رخ داده است و پس از این ما شاهد زمین لرزه های 4 تا 4.5 ریشتر خواهیم بود که ضرورت دارد شهروندان در صورتی که خانه هایشان در زمین لرزه بعداز ظهر آسیب دیده است، در محلی به غیر از زیر سقف و دیوار اقامت کنند تا خطر به صورت کلی برطرف شود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: شهروندان باید در ادامه به دور از دیوارهای آسیب دیده و پنجره ها، ساعات آتی را طی کنند. اگر ساختمانی هیچ گونه آسیبی در زمین لرزه ندیده است، می تواند محل ایمنی برای سکونت باشد. در ساختمان های چند طبقه در صورتی که پس لرزه رخ داد، شهروندان از آسانسور استفاده نکنند.

شریفی سده توضیح داد: شهروندان هرمزگانی در ساعات آینده به هیچ وجه در کنار دیوارهای دچار ترک خوردگی حضور پیدا نکنند و ضرورت دارد تا به دور از ساختمان ها و سازه های مرتفع استراحت کنند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر:

137 روستا تحت تاثیر زمین لرزه قرار گرفتند/ دو فروند بالگرد به مناطق زلزله زده اعزام شد

 کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: ساعت 15:37 بعد از ظهر امروز شاهد وقوع زمین ‌لرزه‌ ای به بزرگی 6.4 ریشتر بودیم که مناطق زیادی از استان هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و حتی در کشورهای همسایه نیز احساس شد.

وی افزود: این زمین ‌لرزه شمال و شمال شرقی شهرستان بندرعباس را به شدت تحت تاثیر قرارداد و آسیب هایی نیز به برخی منازل وارد کرده است.

​رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بلافاصله نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر جهت انجام ارزیابی‌های اولیه از لحظات نخستین به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و استان های همجوار نیز به حالت آماده باش درآمده اند.

همتی ادامه داد: خوشبختانه با وجود این که زمین لرزه بزرگی در جنوب کشور رخ داد اما خسارت زیادی در پی نداشته است. پس از وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. طبق برآوردها 137 روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند و تیم هایی نیز به سایر روستاها اعزام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که از قبل آماده وقوع زمین لرزه بودیم، عنوان کرد: در استان هرمزگان، 8 هزار چادر و 17 هزار پتو در انبارها وجود دارد و در این خصوص با هیچ کمبودی مواجه نیستیم. استان های کرمان و فارس نیز به عنوان استان های معین مشخص شده اند تا پشتیبانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: هلال احمر در ورزشگاه ها و مدارس مستقر شده است تا شرایط اسکان اضطراری را فراهم کند و اقلام زیستی، خوراکی و امدادی نیز آماده توزیع در میان شهروندان است. همچنین ۵ هزار تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵ هزار تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

همتی تاکید کرد: عملیات فردا نیز ادامه خواهد داشت و به تمام مناطق تحت تاثیر زلزله خدمت رسانی خواهد شد. هلال احمر تا آخرین لحظه در کنار مردم است و به تمامی متاثرین از زمین لرزه امدادرسانی خواهد کرد و تمام تلاش خود را می کند تا آلام شهروندان را کاهش دهد.

 تعداد مصدومین به 70 تن رسید

میعادفر، رئیس اورژانس کشور از افزایش تعداد مصدومین خبر داد.

او با اشاره به تعداد مصدومین گفت: متاسفانه تعداد مصدومین به 70 نفر رسیده است. 48 نفر ترخیص شده اند و 22 نفر هم همچنان تحت نظر اورژانس هستند.

// در حال تکمیل

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز