۶۸۰ چادر امدادی از یزد و قم به مناطق زلزله‌زده هرمزگان ارسال شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۱:۴۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۱۸۹۲
۶۸۰ چادر امدادی از یزد و قم به مناطق زلزله‌زده هرمزگان ارسال شد
جمعیت هلال‌احمر استان‌های یزد و قم، هر کدام 340 دستگاه چادر امدادی برای کمک به زلزله‌زدگان، به استان هرمزگان ارسال کردند.

به گزارش برنا؛ حسن حرازی‌زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: تاکنون با توجه به زلزله رخ داده در استان هرمزگان سه دستگاه خودرو سنگین، دو فوسو و یک دستگاه تریلی شامل 340 عدد چادر امدادی بارگیری و به منطقه‌ای زلزله زده هرمزگان ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین امداد هوایی استان با تیم پرواز به صورت آماده‌باش کامل هستند تا در صورتی که استان هرمزگان اعلام نیاز کند با هماهنگی سازمان امداد و نجات، امداد هوایی استان یزد به منطقه زلزله اعزام می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه زلزله در استان هرمزگان رخ داده و استان‌های معین اعزام شدند، از استان یزد هم پنج تیم تخصصی آوار، یک تیم آنست با دو سگ جست‌وجو و نجات در حال آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز به منطقه زلزله‌زده اعزام شوند.

حرازی‌زاده یزدی با بیان اینکه استان یزد امکان ارسال پهپاد جست‌وجوی امدادی به منطقه را دارد گفت: نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر استان در آماده باش سراسری هستند، همچنین تیم تخصصی بهداشت و درمان اضطراری هم آمادگی لازم جهت اعزام به منطقه دارند.

او گفت: با توجه به اینکه بحث‌های روانی در حوادث و بلایا اتفاق می‌افتد تیم‌های حمایت روانی که در اصطلاح تیم سحر هستند از سوی معاونت امور جوانان اعلام آمادگی کردند که اگر استان هرمزگان نیاز داشت این تیم هم اعزام ‌شود.

ارسال 340 چادر امدادی از قم به هرمزگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز از ارسال 340 چادر امدادی به مناطق زلزله زده هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی اظهار کرد: هلال احمر استان قم براساس اصول هفتگانه جمعیت به منظور کمک به زلزله زدگان، کمک های بشردوستانه خود را به استان هرمزگان ارسال کرد.

او افزود: با توجه به وقوع 2 زلزله در استان هرمزگان و تخریب بخشی از ساختمان های مسکونی هموطنان، جمعیت هلال احمر استان قم اقدام به ارسال 340 دستگاه چادر امدادی تیپ 2 جهت ایجاد اردوگاه های اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده  کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز