رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران مطرح کرد:

انتقاد به جابه‌جایی‌های گسترده در شهرداری در پی تغییر مدیران / ترس کارمندان از عزل،برکناری و جابه‌جایی

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۲:۳۷:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۴۰۵۶
انتقاد به جابه‌جایی‌های گسترده در شهرداری در پی تغییر مدیران / ترس کارمندان از عزل،برکناری و جابه‌جایی
امانی گفت: وحی منزل نیست که اگر شهردار یا معاونی رفت باید همه را تا رئیس ناحیه هم جا به جا کرد.

به گزارش برنا؛ ناصر امانی، رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران با اشاره به ماده 20 آیین نامه استخدامی شهرداری تهران گفت:  چنانچه برای تصدی پست سازمانی در شهرداری مستخدم واجد شرایط نباشد فقط در این صورت شهرداری می تواند از وجود کارمندان سایر سازمان‌ها و موسسات دولتی به عنوان مأمور استفاده کند. 

او ادامه داد: اکنون که معاونان شهردار تهران و شهرداران مناطق منصوب شدند موجی از جا به جایی و تغییر در زیرمجموعه این افراد آغاز شده، به نحوی که اگر بنا بر تغییر همه مدیران باشد در مناطق 175 نفر، در معاونت های مناطق 123 نفر، در شهرداران نواحی 123 نفر، در ادارات مناطق 680 نفر و در ادارات نواحی 492 نفر باید جا به جا شوند؛ یعنی 1470 نفر. 

امانی اضافه کرد: وحی منزل نیست که اگر شهردار یا معاونی رفت باید همه را تا رئیس ناحیه هم جا به جا کرد. دیروز از منطقه 20« شهرری» بازدید کردم، با این که خوب عمل شده و جابه‌جایی عمده‌ای نداشته‌اند اما با پرسنل که صحبت می‌کردم همه احساس می‌کردند در چند روز آینده قرار است بروند، پستشان و موقعیت اجتماعیشان را از دست دهند و حقوق و مزایایشان کاهش پیدا کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: جالب است که به همه می‌گویند برگه اعلام نیاز بیاورید؛ یعنی مدیری که چندین سال زحمت کشیده به او می‌گویند اعلام نیاز بیاورد. با توجه به تاثیر زیادی که این جا به جایی در شهرداری خواهد داشت از معاونان و شهرداران مناطق تقاضا می‌کنم با بررسی دقیق و ارزیابی عملکرد افراد و با هدف جذب حداکثری و دفع حداقلی اقدام به جا به جایی کنند. 

او ادامه داد: این غیر از جا به جایی است که در سطح مدیران کل و معاونان و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها است که هنوز شروع نشده که حجمش کمتر از شهرداری نخواهد بود. تاثیر منفی که این جا‌به‌جایی‌ها بر زندگی اجتماعی، معیشتی و خانوادگی این افراد می‌گذارد تبعات سوء زیادی برای شهرداری خواهد داشت؛ لذا پیشنهاد می کنم کمیته یا کمیسیونی در شهرداری مسئولیت کنترل و نظارت بر جا به جایی‌ها را بر عهده بگیرد و فقط در موارد ضروری اجازه داده شود افراد عزل، جا به جا و یا از پستشان برکنار شوند.

مخالفت با یک فوریت واگذاری ملک از سوی شهرداری تهران 

ناصر امانی در جریان بررسی لایحه یک فوریت « مجوز فروش و تصویب معامله ملک پلاک ثبتی» با بیان این که یکی از مهمترین وظایف شورا نظارت بر اموال، دارایی‌ها و سرمایه شهر و شهرداری است، گفت: این از موضوعاتی است که ما باید در این دوره نسبت به آن حتما حساسیت نشان دهیم. این که درباره یک قطعه زمینی در منطقه دو با یک لایحه یک فوریتی  تصمیم‌گیری شود، دشوار است.

عضو شورای شهد تهران تاکید کرد : دوستان در یک جلسه جداگانه مستقل برای شورا گزارشی تهیه کنند تا ما بدانیم  تا آخر سال چند ملک در کدام منطقه و به چه منظور قرار است واگذار شود. 

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که  شهردار تهران عنوان کرد که دغدغه هزینه های جاری شهر را تا آخر سال حل کردیم، گفت: این ملک برای چه می‌خواهد به فروش برود و کجا می خواهد هزینه شود؟ اینها بحث‌هایی است که  باید پاسخ داده شود و به اعتقاد من یک فوریتش ضرورت ندارد و اگر هم قرار است به شکل عادی بیاید در کمیسیون‌های مربوطه دقیق بررسی شود.  به شکل جامع نه موردی. 

امانی اضافه کرد: در منطقه دو قطعه زمینی در دوره‌های گذشته با انگیزه پارکینگ واگذار شده که یکی بورس است و در حال حاضر شهرداری و بورس با هم درگیرند و مشکل اصلی آن‌ها هم پارکینگ است. در آن محدوده کلا تجاری ساخته شده است. ملکی با فاصله کمتر از این زمین به همین شکل به مالک واگذار شده و  پارکینگ ساخته شده اما مالک درب آن را بسته و در حال پیگیری است که تغییر کاربری بدهد و از حالت پارکینگ خارج کند. خواهش می‌کنم با یک فوریت این موضوع فعلا موافقت نکنند و به شکل عادی بیاید و به شکل جامع بررسی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز