وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

تمرکز وزارت کار برای تولید اشتغال جهت افزایش ازدواج جوانان/ اولویت وزارت کار جوانان است

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۱۰:۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۴۹۳۴
تمرکز وزارت کار برای تولید اشتغال جهت افزایش ازدواج جوانان/ اولویت وزارت کار جوانان است
حجت عبدالملکی گفت: متاسفانه سن ازدواج بالا رفته است و جوانانی که می توانستند ازدواج کنند اما به دلیل کار، اشتغال و درآمد نتوانستند ازدواج کنند اگر نتوانیم در زمینه جمعیت در این ۱۰ سال آینده کاری کنیم کشور دچار بحران می شود پس ما در حوزه اشتغال ورود می کنیم و خودمان را مسئول می دانیم به همین دلیل جوانان برای ما اولویت دارند.

به گزارش خبرنگار برنا؛ حجت عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: هر موفقیتی که در زمینه‌های مختلف کسب کردیم به دلیل اقدامات بسیجی است و همیشه جمله رهبر انقلاب درباره بسیج در ذهن من تداعی می شود، ایشان فرمودند بسیج یعنی علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود.

وی درباره اشتغال جوانان بیان کرد: چند گروه را هدف گذاری کردیم که در حوزه اشتغال خدمت ارائه دهیم، گروهی بیکار، گروهی ناامید از یافتن کار، گروهی اشتغال ناقص و اشتغال غیر رسمی و ... که ۸۰۰ گروه می شوند و چندین نفر از این گروه ها جوانان هستند، جوانان اولویت ما هستند چون موتور محرک و پر انرژی هستند اگر در تولید کشور فعال باشند نیروهای تاثیر گذاری خواهند بود جوانان افق ۳۰ ساله می توانند داشته باشند و انرژی بسیار بالایی دارند.

عبدالملکی تصریح کرد: دلیل دیگر این مربوط به موضوع جمعیت و خانواده است متاسفانه سن ازدواج بالا رفته است و جوانانی که می توانستند ازدواج کنند اما به دلیل کار، اشتغال و درآمد نتوانستند ازدواج کنند اگر نتوانیم در زمینه جمعیت در این ۱۰ سال آینده کاری کنیم کشور دچار بحران می شود پس ما در حوزه اشتغال ورود می کنیم و خودمان را مسئول می دانیم به همین دلیل جوانان برای ما اولویت دارند. آمارهایی که وزارت جوانان برای اشتغال زایی درنظر دارد خوب است امیدواریم بتوانیم تمام منابع را بسیج کنیم.

وزیر کار ادامه داد: در دبیرخانه اشتغال وزارت کار، در سراسر کشور مدل سازی می کنیم و برنامه های زیادی در خارج از این تفاهم نامه و از تمام ظرفیت های کشور را بسیج و هم افزا کنیم به دلیل اجرای جزیره برنامه های اشتغال، طرح های اشتغال شکست خورده است و امیدواریم در ماموریت وزارت ورزش در زمینه اشتغال جوانان همکاری خوبی داشته باشیم و اتفاق خوبی را برای جوانان کشور رقم بزنیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز