چه کسانی شدیدتر به ویروس کرونای افریقایی مبتلا می‌شوند؟

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۴:۳۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۶۵۸۷
چه کسانی شدیدتر به ویروس کرونای افریقایی مبتلا می‌شوند؟
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: طبیعتا نشان می دهد افرادی که در برابر واریات اومیکرون مصون نیستند، احتمالا ابتلا به این سویه در آن ها خیلی بیشتر است بنابراین بهتر است افرادی که واکسن نزدند، برای واکسیناسیون اقدام کنند

 مهرداد حق ازلی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به وضعیت کرونا در ایران گفت: به نظر می رسد با توجه به اینکه در یک زمان تعداد زیادی جهش رخ داده که در محل اتصال ویروس در سلول‌های انسانی است، احتمال اینکه این ویروس در افراد راحت‌تر منتقل شود و بیماری زایی ایجاد کند به نظر می رسد، بالاتر باشد.

وی با بیان اینکه از 7-8 موردی که در دنیا از ابتلا به ویروس جدید آفریقایی گزارش شده، تعدادی از آن ها واکسینه هم بودند و نگرانی از این بابت وجود دارد، افزود: به نظر می رسد اگر رعایت های بهداشتی و فردی صورت گیرد، خطر زیادی تهدید نکند.

حق ازلی ادامه داد: طبیعتا نشان می دهد افرادی که برابر واریات اومیکرون مصون نیستند، احتمالا ابتلا به این سویه در آن‌ها خیلی بیشتر است بنابراین بهتر است افرادی که واکسن نزدند برای واکسیناسیون اقدام کنند و افرادی هم که واکسن زدند حتما پروتکل های بهداشتی را دقیق تر رعایت کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: مطالعات زیادی درباره تزریق دوز سوم در حال انتشار است، طبیعتا نشان می دهد ما به سمتی می رویم که جامعه را برای بار سوم واکسن بزنیم.

وی با اشاره به اینکه در ایران به افراد بالای 60 سال که واکسیناسیون آن ها انجام شده و 4 ماه و یا بیشتر از آخرین تزریق آن ها گذشته، توصیه شده برای تزریق دوز سوم اقدام کنند، گفت: به نظر می رسد مطالعات، تحقیقات و نتایجی که از سیستم ایمنی افراد در حال بررسی است، نشان می‌دهد شاید لازم باشد همه افراد دوز سوم را تزریق کنند.

حق ازلی افزود: افراد بالای 18 سال 4 تا 6 ماه باید از آخرین تزریق آن‌ها گذشته باشد تا بتوانند دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند. البته برخی از واکسن ها نیز امکان تزریق دوز سوم در تاریخی زودتر نیز برای آن‌ها وجود دارد اما آن چیزی که در ایران به عنوان یک پروتکل در حال انجام است 4 ماه یا بیشتر است.

انتهای پیام// 3

نظر شما