​مدار پیشرفت روی تجدید نظر بر اهداف، روش و محتوای آموزشی حرکت دارد

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۶:۴۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۶۷۵۸
​مدار پیشرفت روی تجدید نظر بر اهداف، روش و محتوای آموزشی حرکت دارد
حجت الاسلام رسول علی بابایی گفت: ما در فضا و جریان آموزشی کشور اگر می خواهیم بر مدار پیشرفت حرکت کنیم باید تجدید نظر جدی درباره اهداف ، روش و محتوای آموزشی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا؛ حجت الاسلام رسول علی بابایی مدیر مرکز نظام سازی ستاد پیشرفت جامع منطقه ای در مراسم افتتاحیه مدرسه پیشرفته که به همت ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد، گفت: جز اولین کار انبیا تعلیم و آموزش بود که یکی از ارکان اجتماعی انبیا نیز بوده است.

وی با بیان اینکه ما در یک دوگانه توسعه و پیشرفت قرار گرفتیم که برخی اصلاحات باعث می شود از برخی مفاهیم خارج شویم، افزود: آموزش را از منظومه تفکری خارج کردیم برا همین با پدیده آموزش های ناکارآمد مواجه هستیم.

حجت الاسلام علی بابایی ادامه داد: با نظام آموزشی مواجه هستیم که پر از اشکالات است اما این نظام آموزشی یکی از گزینه های عظیمت تفکر دینی و حکمرانی است.

وی با اشاره به اینکه علم تولید نمی شود و بعد انتقال به گروهی شود بلکه فرایند تولید علم در رفت و برگشت بین عالم و متعلم رشد پیدا می کند، ادامه داد: اساسا در الهیات دینی متفکر قرار نیست فقط یادبگیرد بلکه باید نسبت به آموزش ها کنش داشته باشد.

مدیر مرکز نظام سازی ستاد پیشرفت جامع منطقه ای گفت: ما در فضا و جریان آموزشی کشور اگر می خواهیم بر مدار پیشرفت حرکت کنیم باید تجدید نظر جدی درباره اهداف ، روش و محتوای آموزشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر کشور قرار است بر مدار پیشرفت حرکت کند لازم است آموزش هم بر این مدار در حرکت باشد، تصریح کرد: در اهداف آموزشی باید به این سوال پاسخ دهیم که برای چه باید بیاموزیم و تعلیم ببینیم همچنین هدف آموزش این است که هسته ها و حلقه های میانی باید در پیشرفت منطقه موثر باشند و ایفای نقش داشته باشند.

حجت الاسلام علی بابایی افزود: بنا نیست محتوا در فضای دور از میدان تولید شود و باید  مبنی بر داشته ها در رفت و برگشت تکمیل شود همچنین تعارض تمدنی باید تبدیل به هویت شود.

وی گفت: یکی از مهم ترین نقاط نقاطی که کنش گران پیشرفت دچار چالش می شوند، مسئله پیشرفت است.

همچنین روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:  هزینه‌های زیادی در جهت تولید و توسعه علم در کشورمان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تولد محتوایی که در کشور صورت می‌گیرد مهندسی نشده است. 

وی افزود: امروز شما در ابرچالشی ورود پیدا کرده‌اید که مهندس آن با خودتان است، همچنین برای تولید محتوا و توسعه اول نیازمند باور هستیم. 

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی وقت‌ها فرصت‌هایی که تهدیدها وجود دارد بیشتر از تهدید است و باید راه‌حل برای مشکلات داشته باشیم، ادامه داد: امروز نیازمند مدل‌های جدیدی برای تولید محتوا در زمینه‌های مختلف هستیم. 

متفکر آزاد با بیان این که امام خمینی پس از پیروزی انقلاب کمیته‌ امداد، سپاه و سازمان‌های دیگری را به عنوان ساختار جدید ایجاد کردند، افزود: حوزه حمکرانی با استفاده از هوش مصنوعی متحول خواهد شد.

وی گفت: پیشران‌هایی برای پیشرفت وجود دارد که باید بتوانیم به این پیشران‌ها دست پیدا کنیم. 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز