سلامت مردم را فدای هیچ چیز نمی کنیم/ کرونا تمام نمی‌شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۱:۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۷۰۲۴
وزیر بهداشت گفت: ما مدافع سلامت مردم هستیم و از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم و سلامت مردم را فدای هیچ چیزی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش صد روز توفیق خدمت صد میلیون دوز تزریق سلامت گفت: ما فکر می‌کردیم واکسن مانند باران  بیاید اما مانند سیل آمد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شعار ما ایران قوی است چرا که نام ایران در مجامع جهانی درخشان است، افزود: ایران یعنی امام، مقام معظم رهبری، شهدا و مردم مقاوم در برابر تحریم چرا که مردم هر کشوری بودند در برابر ۴٠ سال تحریم تاب نمی‌آورند و برای همین شعار ما ایران قوی است.

وی تصریح کرد: ما روزانه ۵٠ هزار مبتلا و بیش از ٧٠٠ فوتی داشتیم و ٧٠٠ خانواده روزانه عزادار می‌شدند و این برای همه ما ناراحت کننده بود.

عین اللهی با اشاره به اینکه با تجربیات دفاع مقدس و تلاش جمعیکرونا مدیریت شد، گفت: در بازدید میدانی دیدیم که جوانان در مراکز واکسیناسیون حتی در نیمه‌های شب خسته نشده بودند و از خدمت به مردم خرسند بودند و امروز سازمان‌های جهانی قدرت مردم ایران را درک کرده اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در آیین صد روز توفیق خدمت صد میلیون دوز تزریق سلامت باید از کادر سلامت از نگهبان و راننده آمبولانس و همه قدردانی کنیم.

عین اللهی افزود: ما در برخی استان‌ها ٩٣ درصد مردم دوز اول و تا بیش از ٧٠ درصد دوز دوم و حدود یک میلیون نفر دوز سوم را تزریق کرده اند.

وزیر بهداشت بیان کرد: ١۵٠ میلیون دوز واکسن وارد کشور شد و اکنون واکسن از هر پلتفرمی در کشور داریم و حدود ٢٠ میلیون دوز واکسن تولید داخل وجود دارد.

وی با بیان اینکه ١٠۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است و این همه نتیجه حمایت و همراهی مردم است، گفت: واکسیناسیون راهکار مقابله با کروناست اما به انتهای مسیر نرسیده ایم و باید با زندگی با کرونا عادت کنیم.

عین الهی گفت: فکر نکنیم که کرونا تمام شده است. هفته پیش جلسه ای با مدیریت بیماری ها در آلمان داشتیم و اعلام کردند که وقتی به درصد بالایی از واکسیناسیون رسیدند مردم رعایت نکردند و امروز با پیک جدید مواجه شده اند.

وی تصریح کرد: آن ها الان روزانه ۵٠ هزار مبتلا دارند و ما باید مراقب کنیم تا با پیک جدید مواجه نشویم.

وزیر بهداشت گفت: ما در حوزه کرونا کمیته علمی بسیار قوی از رشته‌های مختلف ایجاد کردیم و این کمیته انواع و اقسام درمان ها در حوزه طب رایج و سنتی را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه این کمیته در رابطه با ویروس رصد و پایش انجام می‌دهند، تصریح کرد: باید توجه داشت که دو ویژگی انتقال بالا و جهش های زیاد از ویژگی های ویروس جدید است و ما با شرایطی که هیچ شهر قرمزی نداریم باید مراقب ویروس باشیم.

عین اللهی بیان کرد: دیشب بازدیدی از فرودگاه امام خمینی داشتیم همچنین باید مراقبت‌ها را دقیق انجام دهیم چراکه با همه ی مراقبت ها احتمال ورود ویروس جدید به کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه البته در آفریقای جنوبی درصد کمی از مردم واکسینه شده بودند و این در جهش ویروس موثر بوده است، افزود: ما مدافع سلامت مردم هستیم و از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم و سلامت مردم را فدای هیچ چیزی نمی‌کنیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز