برای حل مشکلات زندگیتان فرزند دار شوید

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۰۴:۵۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۶۷۱۷۹
برای حل مشکلات زندگیتان فرزند دار شوید
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: هم اکنون با توجه به دیده شدن همه ابعاد آموزه های دینی و... در قانون جمعیت، اگر کسی بخواهد مشکلات زندگی اش حل شود، قانون جوری نوشته شده است که بگوید برای حل مشکل بهتر از فرزنددار شوم.

به گزارش برنا؛ تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش های عمومی یکی از مفاد کلیت سیاست جوانی جمعیت است که دستگاه ها و بخش های زیادی ذیل این مفاد از قانون وظایفی را عهده دار شدند. آنطور که به نظر می رسد فرهنگ سازی و آموزش یکی از مولفه های اصلی این بند سیاست های کلی است.

روح الله متفکر آزاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: یکی از مسائلی که به حوزه پیشرفت و مولفه های پیشرفت مربوط است، بحث جمعیت، مبانی و پیوست های آن است.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی در ذیل خود وظایفی را برای قانون جوانی جمعیت دارد و اوامر قابل پیگیری است، افزود: حوزه فرهنگ سازی  و مبانی اندیشه ی آن برای افزایش جمعیت در آموزش و پرورش  و دانشگاه ها دیده شده است.

متنفکر آزاد ادامه داد: لازم است مفاهیم جمعیت و افزایش جمعیت در کتب درسی پیش بینی شود همچنین فکر می کنم هیچ نهادی در کشور نیست که در مسئله جوانی جمعیت و تعالی خانواده بدون نقش دیده شده باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون بسیار گسترده است و شاید بتوان گفت فراگیر ترین قانونی است که همه کشور باید درگیر آن شود و یکی از موادی که ما در پیشرفت داریم، پیشرفت همه بعدی است و دخالت همگانی در پیشرفت است.

متفکر آزاد گفت: قانون فقط فرهنگ سازی نیست؛ یکی از مسائل این قانون داریم، حوزه اجرا و پیگیری های میدانی است و فرهنگ سازی به بهم ریختن ساختار های ذهنی شکل یافته غلط کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه اجرای قانون جوانی جمعیت باید از همین فردا کار را شروع کنیم، تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت در بودجه 1401 باید در اولویت باشد و تسهیلات مختلف برای افراد در اسرع وقت در نظر گرفته شود.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:  همکاران ما در مجلس سعی کردند، هر آن چیزی که در حوزه آموزه های دینی و تمدنی، در موضوع جمعیت و خانواده داشتیم ببینند، افزود: فرزندآوری زمانی به جهت مالی، اقتصادی تهدید تلقی می شد اما هم اکنون با توجه به دیده شدن همه ابعاد آموزه های دینی و... در قانون جمعیت، اگر کسی بخواهد مشکلات زندگی اش حل شود، قانون جوری نوشته شده است که بگوید برای حل مشکل بهتر از فرزنددار شوم.

انتهای پیام/3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز