تنها غذا خوردن به سلامت قلب آسیب می رساند

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۹:۰۳:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۷۵۳۸
تنها غذا خوردن به سلامت قلب آسیب می رساند
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که غذاخوردن به تنهایی می‌تواند برای برخی از افراد تهدیدی برای سلامت شان باشد و به‌ویژه با افزایش خطر بیماری قلبی در زنان مسن همراه است.

به گزارش برنا؛ نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که به تنهایی غذا می‌خورند، ۲.۵۸ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به آنژین قلبی، یکی از علائم بیماری عروق کرونر هستند. آنژین درد یا ناراحتی است که همچون احساس فشار در قفسه سینه حس می‌شود و ناشی از کمبود خون به قلب است.

به گفته مؤسسه ملی پیری آمریکا، خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری قلبی برای همه- چه مردان و چه زنان- با افزایش سن، به ویژه برای افراد بالای ۶۵ سال افزایش می‌یابد.

در مورد زنان، حداقل بخشی از افزایش خطر بیماری قلبی که با افزایش سن به وجود می‌آید، به نظر می‌رسد به کاهش سطح هورمون استروژن که پس از یائسگی رخ می‌دهد، مرتبط باشد. استروژن اثرات مثبت زیادی بر سلامت قلب دارد: کلسترول LDL (بد) را کاهش می‌دهد، کلسترول HDL (خوب) را افزایش می‌دهد، رگ‌های خونی را شل می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد و رادیکال‌های آزاد را که به عروق خونی آسیب می‌رسانند، جذب می‌کند.

محققان این مطالعه از داده‌های ۵۹۰ زن یائسه ۶۵ ساله و بالاتر از نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه کشور کره در سال ۲۰۱۶ استفاده کردند. پس از تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به عادات غذایی و خطر قلبی، محققان به این نتیجه رسیدند زنان مسن‌تری که به تنهایی غذا می‌خوردند نه تنها در معرض خطر ابتلاء به بیماری قلبی هستند، بلکه کالری کمتری از جمله کربوهیدرات، فیبر، سدیم و پتاسیم در مقایسه با کسانی که با دیگران غذا می‌خوردند، دریافت کردند.

محققان معتقدند پزشکان و خانواده‌ها باید زنان مسن را تشویق کنند تا روابط اجتماعی خود را حفظ نمایند.

همچنین تنها بودن گاهی اوقات می‌تواند با افسردگی همراه باشد. به گفته محققان، وقتی بیماران افسرده می‌شوند، احتمالاً از نظر رژیم غذایی ناسالم، ورزش نکردن و افزایش مصرف الکل انتخاب‌های بهداشتی ضعیف‌تری دارند و همه اینها عواملی هستند که می‌توانند بر سلامت قلب تأثیر منفی بگذارند.
 

انتهای پیام/

نظر شما