آیا واقعا پرستوهای ماده هم آواز می‌خوانند؟

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۱:۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۸۴۱۴
آیا واقعا پرستوهای ماده هم آواز می‌خوانند؟
پرنده‌شناسان به این نتیجه رسیدند که پرستوهای ماده مانند پرستوهای نر برای برقراری ارتباط آواز می‌خوانند.

به گزارش برنا؛ دانشمندان در مطالعات ۲۰۲۰ درباره یکی از فراوان‌ترین، گسترده‌ترین گونه‌های پرندگان به نام پرستوی انبار یا چلچله تحقیق کردند. پرستوی انبار پرنده‌ای است کوچک و مهاجر که به دم دراز و دوشاخه‌اش شهرت دارد. در گذشته بیش از هزار مقاله درباره این نوع از پرنده مطالعه شده است اما تاکنون آواز خواندن پرستو در مقالات تحقیقاتی مورد توجه قرار نگرفته بود.

دانشمندان از آغاز تحقیقات خود در پرندگان مدرن روی آواز خواندن پرستوهای نر متمرکز شدند و آن‌هاآواز خواندن پرستوی ماده را نادیده گرفته‌اند. برخلاف نظریه‌های قبلی پرنده‌شناسان می‌گویند پرستوهای ماده گاهی‌ اوقات به اندازه‌ پرندگان نر آواز می‌خوانند. مردان در پروژه‌های تحقیقاتی مطالعه آواز پرندگان ماده به‌طور قابل توجهی کم‌تر نقش دارند. پرندگان مناطق معتدل رفتارهای آوازی متفاوتی نسبت به پرندگان گرمسیری از خود نشان می‌دهد.

دانشمندان می‌گویند اگر بتوانیم همه را متوجه این امر کنیم که پرندگان ماده نیز مانند پرندگان نر برای ارتباط برقرار کردن آواز می‌خوانند روایتی را که برای دهه‌ها وجود داشته تغییر خواهیم داد. آواز خواندن پرندگان برای کارکردهای مهم از جمله برقراری ارتباط امری مهم و طبیعی در پرندگان نر همچنین در پرندگان ماده نیز تلقی می‌شود؛ بنابراین پرستوهای ماده نیز همچون پرستوهای نر آواز می‌خوانند. افراد باید تجربه خود را زیاد کنند تا بتوانند تشخیص دهند که صدای آواز، از پرستوهای نر یا ماده شنیده می‌شود. در بسیاری از گونه‌های پرندگان از جمله پرستوهای انبار، پرنده‌های نر و ماده از دور قابل شناسایی نیستند، اما توسط گوش‌هایشان قابل تشخیص هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز