امکان رصد وضعیت ابتلا و تزریق واکسن افراد از طریق سامانه امید

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۱۱:۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۷۰۳۵۲
امکان رصد وضعیت ابتلا و تزریق واکسن افراد از طریق سامانه امید
معاون بهداشت گفت: سامانه امید اگر تقویت شود به عنوان یکی از دستاوردهایی است که می توان با آن افرادی که واکسن نزده اند یا بیمار و مشکوک تشخیص داده شده اند را رصد کرد.

به گزارش برنا؛ کمال حیدری معاون بهداشت در وبینار معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: این سویه متاسفانه عالمگیر شده است اما قضاوت دقیق درباره این که چه رفتاری از خود نشان خواهد داد را باید بگذاریم ببینیم چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد و ویروس چه رفتاری از خود نشان می دهد. از همگان به ویژه معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور می خواهیم نسبت به این سویه جدید حساس باشند و مراقبت های مرزی را افزایش دهند.

حیدری ادامه داد: در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تقویت مراقبت های مرزی بحث شد. باید به مراقبت مرزی به صورت ساختاری نگاه شود. درخواست های زیادی برای توسعه فضای فیزیکی مراکز کنترل مرزها داریم که در نشست مشترک با وزارت راه و شهرسازی باید پیگیری شود.

معاون بهداشت گفت: با توجه به اعلام آمادگی به استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه در ستاد ملی مقابله با کرونا، معاونین بهداشت به صورت مکتوب استانداردهای لازم برای توسعه مراقبت مرزها اعم از فضای فیزیکی و تجهیزات که مدنظر است درخواست و پیگیری کنید.

حیدری افزود: با توجه به اینکه عمده مراجعات مردم برای کرونا به بخش خصوصی است، در جلسه ای که با دکتر رئیس زاده رییس سازمان نظام پزشکی کشور داشتیم بنا شد ایشان به سازمان های نظام پزشکی استان ها برای ورود بیشتر بخش خصوصی در این زمینه مکاتبه ای ارسال کنند.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین استراتژی ها برای کنترل کرونا این است که این روند نهادینه شود تا بخش خصوصی تمام موارد مشکوک یا مثبت را از بین مراجعه کنندگان شان به ما گزارش کنند و ما با رهگیری آنان بتوانیم بطور موثرتر، بهتر و کم هزینه تر این بیماری را رصد کرده و از همه گیری بیشتر آن جلوگیری کنیم.

حیدری ادامه داد: سامانه امید اگر تقویت شود به عنوان یکی از دستاوردهایی است که می توان با آن افرادی که واکسن نزده اند یا بیمار و مشکوک تشخیص داده شده اند را رصد کرد.این سامانه نظارت بر عملکرد بخش خصوصی را نیز تسهیل می کند، لذا امیدواریم همه همکاران محترم در جهت تقویت آن همت به خرج دهند.

انتهای پیام/

نظر شما