در گفت‌وگو با برنا مطرح شد:

مجوز صادرات واکسن‌های ایرانی صادر شد

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۰۵:۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۱۰۱۵
مجوز صادرات واکسن‌های ایرانی صادر شد
معاون وزیر بهداشت گفت: مجوز صادرات واکسن های ایرانی از سوی وزارت بهداشت صادر شده است و چون در حال حاضر بیش از نیاز کشور واکسن ایرانی تولید می شود؛ این شرکت ها مجوز صادرات دارند.

کمال حیدری معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره ابتلا 2 هزار دانش آموز به بیماری کرونا بعد از بازگشایی مدارس گفت: قطعا بازگشایی مدارس موجب ابتلا دانش آموزان شده و نمی‌توان این موضوع کتمان کرد.

وی درباره صحت ابتلا 2 هزار دانش آموز به کرونا افزود: در این زمینه آمار دقیقی وجود ندارد و نمی‌توان گفت این میزان مطرح شده از زمان بازگشایی تا الان است و یا از قبل بازگشایی محاسبه شده است. چنین آمارهایی تحلیلی است و با روش محاسباتی اعلام می‌شود.

حیدری ادامه داد: درحال حاضر موجودی بسیار کافی واکسن برای همه افراد جامعه هدف داریم و هیچ مشکل موجودی واکسن داخلی و خارجی در کشور نداریم.

معاون بهداشت تصریح کرد: تولید داخل نیز سرعت گرفته و موجودی واکسن حتی بیشتر از موجودی جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه  از دو ماه گذشته واکسن‌های ایرانی به حدی تولید می‌شود که ما به اندازه کافی واکسن داریم، گفت:  به واکسن‌های ایرانی اجازه داده شده است 20 درصد تولیدات خود را صادر کنند.

حیدری ادامه داد: مجوز صادرات واکسن‌های ایرانی از سوی وزارت بهداشت صادر شده است و چون در حال حاضر بیش از نیاز کشور واکسن ایرانی تولید می‌شود؛ مجوز صادرات دارند اما نمی‌دانم تاکنون چیزی صادر شده است یا خیر.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه