عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا:

اومیکرون هنوز به ایران نیامده است/ لزوم اهمیت ساختار بهداشتی مدارس برای بازگشایی و حضور دانش آموزان

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۳:۰۴:۲۱
کد خبر: ۱۲۷۱۵۱۸
اومیکرون هنوز به ایران نیامده است/ لزوم اهمیت ساختار بهداشتی مدارس برای بازگشایی و حضور دانش آموزان
کریمی گفت: رفتار های اومیکرون هنوز قابل پیش بینی نیست، البته هنوز گزارشی از وجود ویروس اومیکرون در ایران اعلام نشده است.

عبدالله کریمی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: مجموع جهش هایی که در اومیکرون اتفاق افتاده ار دلتا، آلفا و بتا بیشتر و جهش های آن بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اومیکرون تیغ دو لبه است و هر چه توانسته در خود جهش ایجاد کرده است، افزود: در چنین شرایطی ممکن است اومیکرون بر بتا، آلفا و دلتا قالب شود و یا ممکن است جهش های موجود به ضرر ویروس باشد.

کریمی ادامه داد: بعضی وقت ها گفته می‌شود جهش ها آنقدر زیاد است که بدن می‌تواند با این ویروس مقابله و آن را مهار کند و در اصل بدن در برابر آن ایمن می شود و همچنین در کنار واکسیناسیون سرآغاز باشد که بتواند پاندمی را کنترل کرد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود:  عده‌ای معتقداند اگر اومیکرون غالب شود و شدت بیماری زایی آن افزایش پیدا کند، باعث می شود در مدت زمان کوتاه تری افراد بیشتری را درگیر کند.

وی با اشاره به اینکه رفتار های اومیکرون هنوز قابل پیش بینی نیست، تصریح کرد: هنوز گزارشی از وجود ویروس اومیکرون در ایران اعلام نشده است.

کریمی درباره رفت و آمد دانش آموزان به مدارس و احتمال برگزاری امتحانات آن ها به صورت حضوری گفت: در برخی از کشور ها واکسیناسیون کودکان را آغاز کرده اند که این امر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد:  هنوز شست و شوی دست، استفاده از ماسک و رفتار های پیشگیرانه باید از سوی دانش آموزان و خانواده رعایت شود. همچنین ساختار های مدارس باید طوری باشد که دانش آموزان مجبور به رعایت پروتکل ها باشند.

وی بیان کرد: بازگشایی نشدن مدارس نیز تبعات فوق العاده روحی، فرهنگی و اجتماعی روی کودکان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما