۱۱ درصد جان باختگان تصادفات رانندگی در نقاط حادثه خیز جان باخته اند

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۲:۳۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۷۱۸۲۹
۱۱ درصد جان باختگان تصادفات رانندگی در نقاط حادثه خیز جان باخته اند
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 11% از جان باختگان در 3944 نقطه حادثه خیز بحرانی درون و برون شهری جان باخته اند.

به گزارش برنا؛ سردار "سیدکمال هادیانفر" اظهار داشت در 6ماهه اول سال جاری 25% از جان باختگان در درون شهر،  6% در برون شهر و 11% در نقاط حادثه خیز بحرانی درون و برون شهر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: 44 درصد فقره تصادفات در 5200 نقطه حادثه خیز و پرتصادف رخ می دهد. 

سردار هادیانفر افزود: 26.9درصد از سرنشینان وسایل نقلیه بر اثر واژگونی جان خود را از دست داده اند که مهمترین عامل برای حفظ جان آن ها استفاده از کمربند ایمنی می باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص تحلیل جان باختگان سوانح رانندگی در شش ماهه اول سال 1400 گفت: 51% جان باختگان سوانح ترافیکی سر صحنه تصادف جان خود را از دست می دهند. 6% در اورژانس و 43% از مصدومین در بیمارستان ها فوت می کنند.

وی درخصوص استان های دارای بیشترین و کمترین جان باختگان سوانح رانندگی در شش ماهه اول سال 1400 افزود: استان های سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و کرمان بیشترین جان باخته را داشته و در مقابل استان های قم، سمنان، مازندران، اردبیل و لرستان دارای کمترین جان باخته در تصادفات شش ماهه اول سال جاری بودند.

سردار هادیانفر اظهار امیدواری کرد: با تلاش همه جانبه نیروهای پلیس و مشارکت هموطنان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خصوصاً رعایت 4 عامل ، عدم سرعت و سبقت، خستگی و خواب آلودگی ، عدم توجه به جلو در حین رانندگی و بستن کمربند ایمنی بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی تا پایان سال باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز