در گفت‌وگو با برنا تشریح شد

آخرین وضعیت وام ازدواج در بودجه ۱۴۰۱

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۰۵:۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۳۱۲۶
آخرین وضعیت وام ازدواج در بودجه ۱۴۰۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد هیئت وزیران مبلغ وام ازدواج را تصویب کنند؛ هیچ مشکلی وجود ندارد. چرا دولت؛ دولت دلسوزی است و می‌خواهد پرداخت وام به جوانان صورت گیرد.

به گزارش برنا؛  روز یکشنبه زمانی که لایحه بودجه به مجلس تقدیم شد؛ جزئیات آن برای مردم نیز منتشر شد تا همه بتوانند از جزئیات لایحه بودجه باخبر شوند. در همان دقایق ابتدایی بود که اعلام شد وام ازدواج از لایحه بودجه سال 1401 حذف شده است.  اما واقعیت این چه بود؟  آن چیزی که مشخص است حاکی از این است که مقر شده است برای رقم این وام در هیأت دولت تصمیم گیری شود و افزایش رقم آن مد نظر دولت است. وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش هم در این باره گفت: تسهیلات ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نه تنها حذف نشده، بلکه فرآیند آن به استناد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" «تغییر» یافته است. همچنین از سال ۱۴۰۱ به بعد حداقل به اندازه نرخ تورم سالانه به مبالغ موضوع این ماده و تبصره‌های آن اضافه می‌شود.

حجت الاسلام سید رضا تقوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: تصویب مبلغ وام ازدواج توسط هیئت وزیران و در اختیار بودن این امر به خود دولت به معنی حذف پرداخت وام نیست چرا مبلغ آن قرار است در هیئت دولت به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه هر ساله وام ازدواج توسط مجلس مشخص می شد و دولت آن را اجرا می کرد چرا که بانک ها زیر نظر دولت است، افزود: اگر قرار است که مبلغ وام ازدواج از سوی دولت تعیین شود ,دولت در چنین شرایطی باید طبق توان خود منابع بانکی را در نظر بگیرد.

تقوی ادامه داد: در هر صورت پرداخت وام ازدواج جوانان با دولت است و مبلغ آن هم باید از سوی دولت پیشنهاد شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد هیئت وزیران مبلغ وام ازدواج را تصویب کنند؛ هیچ مشکلی وجود ندارد. چرا دولت؛ دولت دلسوزی است و می‌خواهد پرداخت وام به جوانان انجام شود.

حجت الاسلام تقوی گفت: ما انگیزه و اشتیاق را در دولت می‌بینیم که می‌خواهد جوانان تشکیل خانواده دهد. همچنین مجلس هم در چنین شرایطی باید توان دولت را بسنجد و نمی توان رقمی خارج از توان دولت برای پرداخت وام ازدواج در نظر گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرداخت وام ازدواج به جوانان در راستای قانون جوانی جمعیت هم وجود دارد و نمی توانند همدیگر را نقض کنند.

انتهای پیام/

نظر شما