امانی در گفت‌وگو با برنا

ردیف بودجه شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت حذف نشد/ دو پیشنهاد شورای شهر به دولت برای بودجه سال آینده

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۵:۲۹:۴۸
کد خبر: ۱۲۷۴۶۹۹
ردیف بودجه شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت حذف نشد/ دو پیشنهاد شورای شهر به دولت برای بودجه سال آینده
امانی گفت: شورای شهر اعتراضی به حذف ردیف بودجه شهرداری‌ها در بودجه 1401 دولت داشت که در نهایت با پیگیری شورای شهر و شهرداری تهران این ردیف بودجه‌ بازگشت.

"ناصر امانی" عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره اولویت‌های بودجه 1401 شهرداری تهران، اظهار کرد: اولویت‌ها و سیاست‌های بودجه 1401 را شورای شهر تصویب و به شهرداری تهران ارسال کرده و قرار است بر اساس آن سیاست‌ها، شهرداری بودجه 1401 را تهیه و در صحن شورا ارائه دهد.

وی افزود: شهرداری درحال برگزاری جلسات مقدماتی تهیه بودجه است و هنوز به مرحله‌ای نرسیده که به شورا ارائه دهد. در همه حوزه‌های مدیریت شهری، شورای شهر اولویت‌هایی را برای شهرداری مشخص کرده است.

امانی تصریح کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه حمل و نقل و ... جزو اولویت‌هایی است که در بودجه 1401 باید رعایت شود و در اصلاحیه بودجه 1400 هم بودجه حوزه حمل و نقل کاهش پیدا نکرد چراکه حمل و نقل جزو اولویت‌های اصلی ماست.

عضو شورای شهر تهران در واکنش به حذف ردیف بودجه شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401، تصریح کرد: شورای شهر اعتراضی به حذف ردیف بودجه شهرداری‌ها در بودجه 1401 دولت داشت که در نهایت با پیگیری شورای شهر و شهرداری تهران این ردیف بودجه‌ها در لایحه بودجه بازگشت. حذف این ردیف بودجه توسعه حمل و نقل عمومی را با مشکل مواجه می‌کرد اما حالا امیدوار هستیم سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل باشیم.

وی درباره تحقق بودجه 1400 شهرداری تهران، گفت: براساس گزارش ارائه شده، 55 درصد بودجه 1400 تاکنون محقق شده که کاهش قابل توجهی داشته است. براساس یکی از تبصره‌های بودجه که در شورای قبلی تصویب شده بود اگر تحقق بودجه بیش از 20 درصد کاهش پیدا کرده باشد شهرداری باید لایحه اصلاحیه ارائه دهد و اینکار نیز صورت گرفت.

امانی با اشاره به پیشنهادات شورای شهر به دولت برای بودجه 1401، بیان کرد: آقای چمران طی نامه‌ای رسمی پیشنهادات شورای شهر را ارسال کردند، علاوه بر تعیین ردیف بودجه شهرداری‌ها در بودجه 1401 دولت، 2 ردیف بودجه دیگر نیز پیشنهاد شد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: یکی از پیشنهادات این بود که شهرداری بتواند یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی وام دریافت کند و دیگری این بود که دولت پیش بینی کرده بود در زمینه توسعه حمل و نقل به شهرداری از طریق انتشار اوراق مشارکت کمک کند اما سهم خود را در بازپرداخت اصل و سود این اوراق صفر کرده بود و تمام آن را برعهده شهرداری گذاشته بود. پیشنهاد شد که به روال سابق برگردد و 50 درصد اصل و سود اوراق مشارکت بر عهده دولت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما