اردبیلی در گفت‌وگو با برنا

جوانان ما تمایل‌شان به ازدواج زیاد است/ تجرد قطعی در دهه ۶۰ بیشتر از دهه ۷۰

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۰۵:۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۵۹۰۲
جوانان ما تمایل‌شان به ازدواج زیاد است/ تجرد قطعی در دهه ۶۰ بیشتر از دهه ۷۰
یک کارشناس مسائل خانواده گفت: در جامعه ما تمایل به ازدواج وجود دارد و دختران و پسران دانشجو و جوان، موضوع ازدواج را در دوره‌ای از زندگی مدنظر دارند و این فرصت خوبی است که تمایل به ازدواج در جوانان داریم.

"مریم اردبیلی" کارشناس مسائل خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره تجرد قطعی، اظهار کرد: برخی از مجردین نسبت به سایر مجردها، شانس ازدواج کمتری دارند خصوصا به دلیل تغییرات جمعیتی برای برخی از سنین شانس ازدواج کمتر شده است.

وی افزود: تناسبی میان سن پسران مجرد با دختران مجرد متاسفانه دیگر وجود ندارد که دلیل آن تغییرات ناگهانی در هرم جمعیتی است و در همه کشورها این مشکل بروز پیدا می‌کند و در کشورهایی که تغییراتی در هرم جمعیتی داشتند عدم تناسب سن میان پسران و دختران‌شان ایجاد شده است.

اردبیلی تصریح کرد: آمار تجرد قطعی روبه افزایش بوده و حرف درستی است، البته این مشکل برای دهه 70 نسبت به دهه 60 کمتر است، اتفاق خوبی که در کشور ما رخ داده این است که تمایل به ازدواج وجود دارد و دختران و پسران دانشجو و جوان، موضوع ازدواج را در دوره‌ای از زندگی مدنظر دارند و این فرصت خوبی است که تمایل به ازدواج در جوانان داریم.

این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: حالا که جوان ما تمایل به ازدواج دارند باید شرایط ازدواج را برایشان تسهیل کنیم تا بتوانند به این تمایل‌شان به موقع و به هنگام جامه عمل بپوشانند. افرادی هم که مجرد ماندند شرایطی برای‌شان فراهم شود که زندگی خوبی داشته باشند.

وی اظهار کرد: وقتی درباره آمار بالای تجرد قطعی و یا پدیده‌های اجتماعی به صورت اغراق آمیز صحبت کنیم باعث می‌شود افرادی که به هر علتی ناخواسته یا خواسته در این شرایط قرار گرفتند احساس ناخوشایندی را تجربه کنند، استفاده از عبارت قطعی برای مجردان کار درستی نیست، افرادی هستند که احتمال ازدواج‌شان به دلیل افزایش سن کمتر است.

اردبیلی ادامه داد: بیان زیاد معضلات اجتماعی مانند اینکه بگوییم مجردان قطعی درحال افزایش هستند، باعث ایجاد فضای ناامیدی و سرخوردگی در میان جوانان می‌شود و فکر می‌کنند حالا که ازدواج نکردند دنیا به آخر رسیده است درحالی که ما در تجارب تاریخی و سیره ائمه مجردانی را داشتیم، به عنوان مثال؛ حضرت معصومه تا پایان عمرشان مجرد بودند و تمام زندگی پاک، مطهر و صاحب فضل بودند.

این کارشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: ازدواج و تشکیل نهاد خانواده برای همه افراد اولویت است و در جامعه ما هم تمایل آن وجود دارد اما بهتر است به جای بیان اغراق آمیز آمار مجردی، شرایط را برای ازدواج جوانان تسهیل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز