رئیس شورای شهر تهران:

رایزنی‌ها با مجلس برای اصلاح بودجه شهرداری ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۲:۴۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۶۶۳۸
رایزنی‌ها با مجلس برای اصلاح بودجه شهرداری ادامه دارد
چمران گفت: رایزنی‌ها برای اصلاح بودجه و تغییر سهم شهرداری‌ها برای سال آینده ادامه دارد و قرار گذاشته‌ایم با فراکسیون شهری احتمالا اوایل هفته آینده جلسه‌ای داشته باشیم.

به گزارش برنا؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز سی‌وسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص سهم شهرداری‌ها در بودجه سال آینده کشور، اظهار کرد: متاسفانه بودجه را براساس آنچه انتظار داشتیم و آنچه قول داده بودند و آنچه اصلاح کرده بودند به مجلس شورای اسلامی ارسال نکردند و آن چیزی که به مجلس ارسال شد بسیار متفاوت بود. موارد زیادی که در جلسه گذشته شورا نیز مطرح شد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بسیاری از این موارد را نادیده گرفتند و فکر نمی‌کنند از کجا و چگونه باید مباحث آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی و ترافیک باید حل و فصل شود بی‌تردید این مسائل خود به خود حل نخواهد شد. باید کار عملی انجام شود تا این موارد حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مشخص است که وسائل حمل و نقل عمومی را باید برای حل آلودگی هوا و ترافیک آماده کنیم البته موارد دیگری همچون کم شدن ترددها با الکترونیک کردن امور باید انجام شود که البته در حال انجام است و خود دولت باید این موارد را اجرایی کند ما نیز اجرا خواهیم کرد ولی برای کم شدن آلودگی هوا باید اتوبوس یا واگن مترو به سیستم حمل و نقل تزریق شود. اگر چنین نباشد مردم از سواری استفاده می‌کنند و در حال حاضر که امکانات حمل و نقل کمتر است مردم از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند تا وقتی چنین باشد آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

وی در تشریح رایزنی‌ها برای اصلاح بودجه و تغییر سهم شهرداری‌ها برای سال آینده اظهار کرد: قرار گذاشته‌ایم با فراکسیون شهری احتمالا اوایل هفته آینده جلسه‌ای داشته باشیم. همچنین با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز قرار گذاشته‌ایم که در هفته جاری به اتفاق چند نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران جلسه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم در دیداری کاری نسبت به اصلاح بودجه و سهم شهرداری‌ها اقدام کنیم.

چمران تاکید کرد: با کمیسیون شوراها تماس گرفتم تا به جلسه آنها برویم و از سوی دیگر با کمیسیون اقتصاد و برنامه و بودجه نیز تماس گرفتم البته نامه‌هایی ارسال کردیم و موارد را به صورت کتبی و دقیق احصاء کردیم و برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرستاده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جلسه با مخبر معاون اول رئیس جمهور در شب گذشته و در حاشیه برگزاری جلسه شهرداران کلانشهرها اشاره کرد و افزود: در دیدار شب گذشته با معاون اول رئیس جمهور بحث بودجه مطرح شد و با ایشان مسائل ترافیک و حمل و نقل را مطرح کردیم ایشان هم عنوان می‌کردند که قرار نبود بودجه این طور شود و تعجب می‌کردند ولی فعلا که چنین شده و ما انتظارمان این نبود.

وی در خصوص بودجه شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۱ نیز گفت: چند بار به دوستان شهرداری موضوع تهیه بودجه را یادآوری کردیم که مشغول تهیه آن هستند ان‌شاءالله تا زمان مقرر این بودجه به شورا می‌رسد.

آمادگی مجموعه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب

همچنین چمران رییس شورای شهر تهران در پایان صحن شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین دستور ما انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب بود، نمایشگاه جا به جا شده، اما به علل زیاد، در دوره قبل به چنین موضوعی توجهی نشد، هدف ما توسعه نمایشگاه شهر آفتاب است و از همین امروز هم شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: برای توسعه آنجا کمیته‌ای قرار است تشکیل شود تا بررسی کنند و تصمیم گیری انجام شود همچنین شهرآفتاب باید خودش را تکمیل کند و لازم است برای نمایشگاه کتاب آماده شود.

چمران گفت: نمایشگاه کتاب حداقل به ١٢٠ هزار متر مربع زیربنا نیاز دارد، امیدواریم با هماهنگی‌های لازم این کار انجام شود و قطعا اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز