سردار رضایی:

رفتار ماموران راهور با بی‌حجابی باید مناسب باشد

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۲۲:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۲۸۱۵۸۸
رفتار ماموران راهور با بی‌حجابی باید مناسب باشد
جانشین فرمانده ناجا گفت: ماموران پلیس راهور نباید نسبت به بی حجابی درون خودرو بی تفاوت باشند و باید با ادب و متانت این وظیفه را که امر به معروف و نهی از منکر محسوب و یک فریضه است و برکات زیادی در زندگی شخصی دارد را انجام دهند.

به گزارش برنا؛ جلسه بررسی ترافیک تهران با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در فرماندهی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد.

سردار قاسم رضایی گفت: معضل ترافیک در تهران قابل حل است، باید با ارتقاء فرهنگ ترافیکی به سمت حل شدن این معضل حرکت کنیم چرا که بسیاری از کشور‌ها با همین روش توانسته اند معضل ترافیک را حل کنند.

به گفته جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بحث تأمین بودجه پلیس در ازای جریمه مردم نادرست است، چه کسی قبول می‌کند که فردی در یک خانواده کشته شود، در صورتی که می‌توان برخی از جرایم پرخطر که باعث مرگ و میر می‌شود را با اعمال جرایم سنگین جلوگیری کرد.

سردار رضایی گفت: باید برای کاهش ترافیک در مناطق مختلف شهر برآورد‌های اجتماعی تهیه و تبیین شود.

به گفته جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در تخلفات رانندگی به هیچ عنوان نباید مماشات صورت بگیرد و از عاطفه بی جا در مقابله با تخلفات رانندگی جلوگیری شود.

وی افزود: در موضوع ضرورت ارتقاء فرهنگ ترافیکی با محوریت معاونت اجتماعی و فرهنگی مجموعه انتظامی کشور مستلزم صرف زمان هستیم و شاید امروزه بستن کمربند ایمنی برای مردم امری اجتناب پذیر است و این نشان از کار فرهنگی انجام شده در گذشته است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا در طرح‌های ارائه شده قبلی در مکان‌های خاص خصوصا بهشت زهرا در روز‌های پنج شنبه و جمعه که ترافیک سنگینی در آن محدوده ایجاد می‌شود، بازنگری و طرح‌های جدید ارائه شود.

سردار رضایی بیان کرد: بسیاری از مردم حین مواجهه شدن با یک افسر یا سرباز راهور این فرد را به فرموده مقام معظم رهبری ویترین نظام می‌دانند و از این بابت باید سیمای صالحین نیز در این افراد رعایت شود.

به گفته جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ماموران پلیس راهور نباید نسبت به بی حجابی درون خودرو بی تفاوت باشند و باید با ادب و متانت این وظیفه را که امر به معروف و نهی از منکر محسوب و یک فریضه است و برکات زیادی در زندگی شخصی دارد را انجام دهند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا معاونت اجتماعی و فرهنگی در زمینه تهیه پیوست رسانه‌ای برای اجرای طرح‌های پلیس راهور از جمله برخورد با موتورسواران متخلف، اذهان عمومی و قشر دلسوز جامعه که از عواقب تخلفات موتورسواران به نوعی ناآگاهند را با تهیه مستندات، آماده اجرای طرح‌ها کند.

در ابتدای این جلسه فرمانده انتظامی تهران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی، معاون فاوا، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کشور گزارشی از اقدامات و ارائه طرح‌هایی در راستای کاهش معضل ترافیک ارائه کردند.

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران گفته بود اگر اقداماتی که در گذشته انجام داده‌ایم، به صورت جدی‌تر ادامه پیدا کند همچنین قوانین و بازدارندگی‌ها را اصلاح و افزایش دهیم و در زیر زمین مترو و در روی زمین بخش‌های مختلف حمل و نقل را تقویت کنیم، آن موقع می‌توانیم به راحتی اعلام کنیم که ترافیک تهران را مانند دیگر کشور‌ها حل کرده‌‎ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز