۲۳۴ وسیله از تجهیزات پزشکی دانش بنیان ها حمایت ویژه شد

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۲:۲۵:۴۱
کد خبر: ۱۲۸۲۳۳۰
۲۳۴ وسیله از تجهیزات پزشکی دانش بنیان ها حمایت ویژه شد
توسعه بازار داخلی محصولات ایران ساخت در همه عرصه‌های فناورانه از جمله اقداماتی است که خودکفایی کشور و جهش تولید را در پی دارد.

به گزارش برنا؛​ ضرورت حمایت از تولید محصولات ایران‌ساخت در برخی عرصه‌های فناورانه و صنایع راهبردی بیشتر نمایان است. حوزه‌هایی که بیشترین میزان واردات را دارند و ارز زیادی از کشور خارج می‌کنند. یکی از این عرصه‌های فناورانه به حوزه تجهیزات پزشکی و وسایل کاربردی در نظام بهداشت و درمان مربوط می شود. عرصه ای که با تولید 234 محصول دانش‌بنیان در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا امروز 234 محصول ایران‌ساخت در حوزه وسایل و تجهیزات پزشکی تولید و ثبت شده و در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

محصولاتی چون «پمپ سرنگی دوگانه فوق دقیق»، «پانسمان‌های نوین زخم»، «بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانو نقره»، «سیمیلاتور و تجهیزات مرتبط»، «طراحی، ساخت و توزیع دستگاه‌های پزشکی نوآورانه در زمینه چشم پزشکی»، «ﯾﺨﭽﺎل ﻓﺮﯾﺰر ﻧﮕﻬﺪاری دارو و ﻣﻮاد آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ»، «خدمات مهندسی پزشکی و مهندسی برق الکترونیک و مهندسی مکانیک و تولید تجهیزات پزشکی»، «طراحی، ساخت، تولید، توسعه، بهبود و ارائه خدمات ادوات، تجهیزات و سامانه های اندازه گیری متغیرهای محیطی و ابزار دقیق» و غیره که به بازار داخلی متصل شده و به درمان بیماران کمک کرده‌اند.

 این تجهیزات و ملزومات پزشکی بهترین گزینه برای دور زدن تحریم‌های پزشکی هستند. با تقویت و حمایت از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان می توان به ناکارآمدی و بی‌نتیجه کردن تحریم‌ها دست یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما