انتقاد عضو شورای شهر تهران از واردات اتوبوس برقی: خرید هر اتوبوس برقی ۳ برابر گران‌تر از اتوبوس دیزلی است

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۰۵:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۸۲۴۱۴
انتقاد عضو شورای شهر تهران از واردات اتوبوس برقی: خرید هر اتوبوس برقی ۳ برابر گران‌تر از اتوبوس دیزلی است
قائمی گفت: هزینه‌های اتوبوس برقی سرسام آور است و اگر بتوانیم به جای یک اتوبوس برقی، 3 اتوبوس دیزلی با استاندردهای لازم وارد کنیم بهتر است.

علی اصغر قائمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا درباره واردات اتوبوس‌های برقی، اظهار کرد: اتوبوس برقی از جهت کاهش آلودگی هوا شرایط بهتری از اتوبوس‌های دیزلی داشته اما این اتوبوس‌ها هزینه‌های سرسام‌آوری دارد و اگر بتوانیم به جای یک اتوبوس برقی، 3 اتوبوس دیزلی با استانداردهای لازم وارد کنیم بهتر است.

وی با اشاره به اینکه روش‌های کاهش آلاینده اتوبوس‌های دیزلی هم وجود دارد، افزود: اگر استانداردهای لازم اتوبوس‌های دیزلی رعایت شود سطح آلایندگی اتوبوس دیزلی به اندازه سطح آلاینده اتوبوس‌های برقی کاهش پیدا می‌کند.

قائمی با تاکید بر اینکه سطح آلاینده اتوبوس برقی بسیار کمتر است، بیان کرد: در حال حاضر حدود 7 هزار اتوبوس در تهران کم داریم و منطقی به نظر می‌رسد در شرایط فعلی مشکل کمبود حوزه حمل و نقل را تامین کنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شهردار تهران قول داده‌اند تعداد محدودی اتوبوس را به چرخه اتوبوس‌رانی اضافه کنند که حدود 200 تا اتوبوس اعلام شده است. همچنین حدود 700 اتوبوسی که نیاز به تعمیر دارند را آماده کنند.

وی با بیان اینکه اگر این موارد انجام شود بخشی از نیازهای شهر تهران حل خواهد شد، بیان کرد: ورود 200 اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی چاره‌گشا نیست و نیاز حمل و نقل شهر تهران را حل نمی‌کند و باید فکر اساسی‌تری شود.

قائمی گفت: رفع مشکل حمل و نقل شهر تهران وابستگی زیادی به بودجه‌های دولتی دارد که درحال حاضر با مجلس رایزنی می‌کنیم تا بودجه‌های حمل و نقل که سهم دولت بوده و در لایحه بودجه 1401 حذف شده بود را بازگردانند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: فعلا بنده درباره واردات اتوبوس برقی موردی نشنیده‌ام و این اتوبوس‌هایی که قرار است تا پایان سال وارد شود اتوبوس برقی نیست و همگی دیزلی هستند.

انتهای پیام//

نظر شما