کلانتری خبر داد:

اضافه شدن مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به دروس دانشگاهی

۱۴۰۰/۱۰/۱۶ - ۱۰:۵۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۳۰۳۶
اضافه شدن مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به دروس دانشگاهی
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وزارت علوم خود را متولی جست و جو در مکتب شهید سلیمانی می‌داند و در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

به گزارش برنا؛ عبدالحسن کلانتری درباره هدایت جامعه دانشگاهی به سمت مکتب شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی دارای شخصیت چند وجهی با تراز عالی است که ایشان جایگاه برجسته‌ای در سطح ملی و بین المللی دارد.

به گفته کلانتری، مجموعه کانون‌های فرهنگی، تشکل ها، برنامه‌های متعدد ترویجی و تبلیغی در وزارت علوم باعث شد تا جامعه دانشگاهی و استادان به سمت مکتب شهید سلیمانی سوق داده شود. وزارت علوم در ساحت‌های نظری و علمی ورود دارد و خود را متولی بحث جست و جو در ابعاد مکتبی حاج قاسم به تعبیر رهبر معظم انقلاب می‌داند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم می‌گوید، پژوهشکده‌ها و کانون‌هایی در کشور شکل گرفته تا مکتب شهید حاج قاسم در مقابل دیدمان عمومی و جامعه دانشگاهی قرار بگیرد. جامعه دانشگاهی همراه دیگر گروه‌های اجتماع در ابعاد مکتبی حاج قاسم کنکاش کرده است و پایان نامه‌های زیادی در زمینه شیوه‌های مدیریتی حاج قاسم سلیمانی، نحوه تعامل او با توده مردمی، مدل‌های جنگی و ... نوشته است.

کلانتری تاکید کرد، شاید ساده‌ترین کار جامعه دانشگاهی این باشد که دو واحد درسی به سرفصل‌های دانشگاه‌ها اضافه شود، اما باید گام‌های جدی تری در این زمینه برداریم و از شعار زدگی فاصله بگیریم؛ چرا که ظرفیت‌های خوبی در دروس عمومی دانشگاه‌ها داریم که می‌توانیم با استفاده از شخصیت حاج قاسم آن‌ها را بارورتر کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم می‌گوید که می‌توان می‌توان کثیری از درس‌های موجود در دانشگاه‌ها را ابتدا در زمینه حاج قاسم سلیمانی بارورتر کنیم و سپس در صورت نیاز درس‌های جدیدتر را اضافه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز