طرح بهای تمام شده خدمات شهرداری در شورای شهر رد شد

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۱:۲۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۸۴۹۱۳
طرح بهای تمام شده خدمات شهرداری در شورای شهر رد شد
اعضای شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم محاسبه بهای تمام شده خدمات فعالیت ها و پروژهای عمرانی شهر تهران در سطح مناطق این طرح را نیازمند اصلاح دانسته و به کمیسیون مربوطه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به راه اندازی سیستم محاسبه بهای تمام شده خدمات فعالیت ها و پروژهای عمرانی شهر تهران در سطح مناطق، محمد آخوندی گفت: با اصل موضوع مخالفتی وجود ندارد و در اسناد بالادستی هم به آن تاکید شده و نهایتا با توجه به اینکه در تبصره 8 بودجه 1400 به طو رمفصل به آن توجه شده و شهرداری مکلف به پیاده کردن آن شده و در مجموع با توجه گزارش معاونت اقتصاد شهری و با توجه به اینکه وظیفه ذاتی معاونت اقتصادی است و برای اینکه ساختار جدید تشکیل شود نظر کمیسیون بر این است که در بودجه سالیانه شهرداری مجدد بر این امر تاکید کنیم.

وی افزود: شهرداری باید گزارش دهد که چه کاری انجام داده و نظر کمیسیون بر رد نظر ایجاد ساختار جدید است.

قائمی گفت: شهرداری برای جلب مشارکت همکاران راهکارهای تشویقی در نظر بگیرید.

اقراریان در مخالفت با این طرح گفت: پروژه هایی  در تهران انجام می شود که برای شهرداری گران تمام می شود.

وی افزود:  شهرداری باید بتواند ادعا کند که چرا این طرح را باید رد بکنیم. من مخالف رد این موضوع هستم.  

تشکری هاشمی د ر موافقت با رد این طرح گفت: اصل اینکه بهای تمام شده مشخص شود امر ضروری و جواب ده است و نمی توانیم بگوییم خزانه ای داریم همه از آن برداشت کنند و باید بهای تمام شده هر خدمت و کالایی در شهرداری تهران مشخص شود.

وی ادامه داد: ما در بحث نظارت این  نقص را داریم که بهای خدمات را نداریم و این مساله در کارهای شورا اولی است.

علوی سیستم فاینس شهرداری را کامل دانست و گفت: ما در اجرا مشکل داریم.

اقراریان گفت: در بند دوم می گوید شهردای بعد از تصویب طرح ظرف  2 ماه باید کارگروه تشکیل دهند و فهرست بهای تمام شده خدمات را منتشر کند و من می گویم این مصوبه در مسیر شفافیت است و نشان می دهد با چه قیمتی خدمات به شهروندان ارائه می دهیم.

وی رد این طرح را ضد شفافیت دانست و گفت:  شهروندان تهرانی حق دارند بدانند کارهایی که شهردای انجام می دهد چقدر پایشان حساب شده است.

محمدرضا زارعلی، مدیرکل مالی و اموال شهرداری تهران گفت: در سال 90 با تاکید چمران این الزام در  شورای سوم با کمک مدیران وقت مثل آقای امانی این طرح پیاده شد و برای سازمان ها و شرکت ها از سال گذشته در حال پیاده سازی آن هستیم.

وی افزود: 3 هزار نوع فعالیت و 328 نوع خدمات شناسایی شده اند و برای پیاده سازی نهایی برای اینکه بتوانیم علاوه بر عددی که در بودجه می نویسیم بودجه بریزیم، اما این کار  2 سال و نیم زمان می برد.

به گفته وی این فعالیت در ذیل مدیرکل مالی و اموال شهرداری تهران از سال گذشته فعالیتش را آغاز کرده است.

چمران خواست عنوان این طرح عوض شود به پیگیری طرح الزام راه اندازی تغییرکند.

آخوندی گفت: اگر دغدغه ما نظارت است، نظارت شهرداری ربطی به شورا ندارد ودغدغه ما نظارت شوراست و ایجاد کارگروه نظارتی آن را حل نمی کند.

وی ادامه اد: ما از نظر بحث تشکیلاتی گفتیم این طرح رد می شود.

پیرهادی گفت: نظارت و پیگیری حق شورا است اما  گزارش اقدامات باید در شورا اعلام شود.

اقراریان با اشاره به اینکه این موضوع در دوره شهرداری قالیباف مطرح شده تا به دوره ما رسیده است،گفت: چرا در  این فهرست بهای تمام شده برای یک خدمت واحد در مناطق قیمت های متفاوتی عنوان می شود.

امانی با اشاره به اینکه در مناطق تشکیلاتی وجود دارد اما قیمت تمام شده و فهرست واحد نرسیده اند افزود: باید بیینیم این سیستم به مرحله ای رسیده که همه نیازهای شهرداری در یک فهرست واحد مطرح شود.

وی افزود: این طرح باید اصلاح شود نه رد.

چمران درباره قیمت مناطق و کارهای عمرانی در مناطق مختلف فرق می کند و وقتی آسفالت از کارخانه آسفالت سازی بردارید و بریزید قیمتش متفاوت است حتی قیمت کارگر در نقاط مختلف فرق میکند و شاید این را نتوانیم در کارهای عمرانی و پروژه های خاص به قیمت واحد برسیم.

این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارسال شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز