عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با برنا اعلام کرد

افزایش تعداد میادین میوه و تره‌بار در تهران تا پایان سال/ ون کافه‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۶:۳۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۵۴۸۵
افزایش تعداد میادین میوه و تره‌بار در تهران تا پایان سال/ ون کافه‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند
پیرهادی گفت: تا پایان سال چند مجموعه میدان میوه و تره بار را افتتاح خواهیم کرد.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، درباره کمبود بازار میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران، اظهار کرد: همواره تلاش شده در هر محله‌ای یک میدان میوه و تره بار وجود داشته باشد اما بنا داریم تعداد میادین میوه و ترهبار را در سطح شهر افزایش دهیم که البته برخی از محله‌ها که نزدیک به مراکز اصلی میوه و تره بار است اولویت ما نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از بررسی کارشناسی و بررسی نیاز محلات، افزایش میادین میوه و تره‌بار را دستور کار قرار خواهیم داد، افزود: به سازمان میادین میوه و تره‌بار اعلام کردیم تا پایان سال هر محله‌ای که نیازمند افزایش تعداد میادین است حتما اقدام شود. تا پایان سال چند مجموعه میدان میوه و تره‌بار را افتتاح خواهیم کرد.

پیرهادی درباره احیای بازارهای محلی، تصریح کرد: در بحث ساماندهی تدابیری برای دوشنبه بازارها و ... در نظر گرفته شده و برخی از مجموعه‌های شهرداری در برخی از روزها در اختیار مردم برای فروش محصولات‌شان قرار خواهد گرفت که برای صنوف مختلف این امکان فراهم شده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: شهر را نمی‌توانیم رها کنیم و نسبت به دستفروشی نامناسب که بخواهد سد معبر ایجاد کند بی‌تفاوت نخواهیم بود اما به صورت هدفمند شرکت ساماندهی مجموعه‌هایی را برای دستفروشان در نظر گرفته است.

وی گفت: برای پایان سال نیز اقداماتی برای جلوگیری از سد معبر صورت خواهد گرفت از همین حالا شرکت ساماندهی مجموعه‌هایی را در نظر دارد تا دستفروشان بتوانند در این مجموعه‌ها محصولات‌شان را به فروش برسانند.

پیرهادی با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات هدفمند صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ون کافه موضوعی بود که در شهر رها شده بودند، امروز ون کافه دارای شناسنامه خواهند شد و مشخص می‌شود هر ون کافه چه اقداماتی انجام می‌دهند، اگر خوراکی عرضه می‌کنند باید از وزارت بهداشت مجوز داشته باشند، درحالی که پیش از این اینطور نبود و ون کافه‌ها مجوزهای لازم را اخذ نمی‌کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز