هواشناسی تهران هشدار جوی نارنجی صادر کرد

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۱۴:۵۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۵۴۹۱
هواشناسی تهران هشدار جوی نارنجی صادر کرد
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از بامداد (جمعه ۲۴ دی) تا صبح یکشنبه(۲۶ دی) بارش متوسط و گاهی شدید باران و برف، گاهی همراه با مه و در مناطق مرتفع کولاک برف پیش‌بینی می شود و وضعیت جوی در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.

به گزارش برنا؛ اداره کل هواشناسی استان تهران، اعلام کرد: از امشب (دوشنبه ۲۹ آذر) تاصبح فردا (سه شنبه ۳۰ آذر) بارش متوسط و گاهی شدید باران و برف، همراه با مه و در مناطق مرتفع کولاک برف پیش بینی می شود و وضعیت جوی در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.

بر این اساس، لغزندگی معابر و جاده ها، آبگرفتگی بعضی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، مه و کولاک برف در ارتفاعات، محدودیت تردد در جاده ها و گردنه های کوهستانی و احتمال انسداد موقت بعضی راه ها مورد انتظار است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران، به احتیاط در تردد درون شهری و پرهیز ازمسافرت های بین شهری به ویژه در مسیرهای کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در گذر از بخش های کوهستانی، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، آمادگی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از خسارات احتمالی هشدار داد.

این گزارش حاکیست، با ورود سامانه بارشی دیگر در پایان هفته، در سطح استان در بعضی ساعات بارش باران و برای ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست، همچنین از لحاظ دمایی برای فردا شب کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

 بر اساس این اعلام، ورامین با ۱۴ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز